اعزام 4 هزار نفر از اعضای حلقه های صالحین به اردوهای جهادی

خبرگزاری شبستان: مسئول بسیج سازندگی بیرجند از اعزام 4 هزار نفر از اعضای حلقه‌های صالحین شهرستان بیرجند به اردوهای جهادی در سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، محمد قاسمی، امروز (3 تیر) در ستاد پشتیبانی طرح هجرت 3 برای اعزام گروه‌های جهادی به مناطق محروم بیرجند، اظهار داشت: بسیج سازندگی در دو بخش اقتصاد مقاومتی و اردوهای جهادی برنامه دارد.


وی با اشاره به برنامه های اقتصادی مقاومتی بسیج سازندگی بیرجند، افزود: در این راستا سال گذشته 18 هزار جوجه مرغ خانگی 45 روزه بین روستاییان توزیع شده است.

مسئول بسیج سازندگی بیرجند گفت: برگزاری کارگاه‌های آموزشی و ترویجی قارچ، ورمی کمپوست، زنبورداری و برگزاری کارگاه توانمند سازی اصناف برای صادرات جهت30 نفر از بسیجیان حوزه اصناف و راه‌اندازی دو صندوق قرض الحسنه بسیجیان از دیگر برنامه‌های اقتصادی مقاومتی در سال گذشته بوده است.

قاسمی از اعزام 4 هزار نفر در قالب اردوهای یک روزه حلقه صالحین در سال جاری خبر داد و بیان کرد: سال گذشته 5 هزار و 632 نفر بسیجی در قالب اردوهای یک روزه بسیج اقشار به عرصه‌های مختلف بسیج سازندگی اعزام شده‌اند.

وی با بیان اینکه امسال 60 تیم پزشکی با همکاری کانون بسیج جامعه پزشکی به مناطق محروم بیرجند اعزام خواهند شد، یادآور شد: سال گذشته در قالب این طرح 68 تیم پزشکی به روستاهای شهرستان برای ارائه خدمات پزشکی و تامین دارو اعزام شده است.

مسئول بسیج سازندگی بیرجند به تشکیل 8 هسته فلاحین در شهرستان اشاره کرد و ادامه داد: افزایش تولید کشاورزی در واحد سطح از اهداف این طرح بوده است.

قاسمی با بیان اینکه سهمیه دانش‌آموزی برای طرح بهسازی مدارس بیرجند 690 نفر اعلام کرد و افزود: تاکنون 300 نفر برای بهسازی مدارس در تابستان ثبت نام کرده‌اند.


وی با اشاره به اعزام 90 نفر به اردوهای هفت روزه محلات، عنوان کرد: سال گذشته 260 نفر در قالب اردوهای هفت روزه محلات به روستاهای محروم شهرستان اعزام شده است.


پایان پیام/
 

کد خبر 379336

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha