شرکت بیش از 35 هزار دانش آموز یزدی در طرح درس هایی از قرآن

خبرگزاری شبستان: معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان یزد از شرکت بیش از 35 هزار دانش آموز یزدی در طرح درس هایی از قرآن خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از یزد، علی سرداری معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان یزد امروز(3 تیر) در گردهمایی مروجین، مبلغین و مفسرین قرآن و نهادهای فرهنگی استان با اشاره به فعالیت های قرآنی آموزش و پرورش استان گفت: برگزاری مسابقات قرآنی در حوزه های مختلف قرآن، نماز، عترت و... از جمله فعالیت های این معاونت است که با استقبال 70 درصدی دانش آموزان استان روبرو شده است.


وی با اشاره به برگزاری مسابقه درس هایی از قرآن از سخنرانی های حجت الاسلام قرائتی افزود: بیش از 35 هزار دانش آموز یزدی در این طرح شرکت می کنند.


سرداری از برگزاری طرح حفظ قرآن کریم با همکاری سازمان اوقاف و امور خیریه در مدارس استان خبر داد و اظهار داشت: در این طرح سه هزار نفر از دانش آموزان تحت آموزش قرار گرفته اند.


وی با اشاره به برنامه های قرآنی آموزش و پرورش استان در ماه مبارک رمضان گفت: طرح تفسیر قرآن ویژه فرهنگیان در ماه مبارک رمضان با همکاری ستاد تفسیر قرآن استان برگزار می شود.


سرداری ابراز امیدواری کرد: با همکاری ستاد تفسیر قرآن استان این برنامه در طول سال و به طور مرتب در مدارس استان اجرا شود.


معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان یزد از برگزاری جشن روزه اولی ها در استان خبر داد و گفت: این جشن با همکاری سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری یزد در آستانه ماه مبارک رمضان برای نوجوانانی که برای اولین بار روزه می شوند برگزار می شود.


وی با اشاره فعالیت های صورت گرفته در حوزه مهدویت افزود: برگزاری طرح تربیت مربی مهدویت با همکاری بنیاد مهدویت استان، اجرای صبحگاه انتظار در مدارس و... از شاخص ترین فعالیت های این حوزه است.


معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان یزد با اشاره برگزاری جشن تکلیف در اکثر مدارس استان گفت: با فرهنگسازی های صورت گرفته جشن تکلیف مانند جشن تولد از سوی خانواده ها برای فرزندان برگزار می شود.


وی مهم ترین مشکل مدارس استان در بحث اقامه نماز را کمبود امام جماعت دانست و گفت: از یک هزار و 500 مدرسه استان تنها 650 مدرسه دارای امام جماعت می باشد و نماز در مابقی مدارس بدون روحانی برگزار می شود.
 

پایان پیام/

کد خبر 379429

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha