ایجاد هسته علمی در پایگاه‌های بسیج روستایی

خبرگزاری شبستان:رئیس کارگروه کشاورزی و منابع طبیعی بسیج مهندسین استان سمنان گفت: سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی استان سمنان هسته‌های علمی در پایگاه‌های روستایی را ایجادکرده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از سمنان، حسین عزالدین امروز(4تیر)در دیدار اعضای شورای همفکری بسیج مهندسین استان سمنان از فرماندهی سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان که در سالن جلسات فرماندهی سپاه استان برگزار شد، به ارائه گزارش عملکرد و رویکرد سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی استان سمنان پرداخت و افزود: سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی استان سمنان خوشبختانه تعامل خوبی صورت گرفته و حتی مکمل و همراه جهاد کشاورزی هستیم.


وی افزود: سازمان بسیج مهندسین در سال گذشته همایش‌های ملی و استانی و بازدیدهایی برگزار کرده است و کارگروه کشاورزی و منابع طبیعی به عنوان اتاق فکر مطرح است.


رئیس کارگروه کشاورزی و منابع طبیعی بسیج مهندسین استان سمنان در خصوص طرح بسیج همگام با کشاورز گفت: سال گذشته بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی استان سمنان با ایجاد اصلاحات و بومی‌سازی طرح بسیج همگام با کشاورز، استان سمنان به عنوان پایلوت کشوری مطرح شده و در حال اجرای طرح است.


عزالدین هدف این طرح را افزایش تولید محصولات کشاورزی پایدار عنوان کرد و گفت: در این طرح توانمندسازی کشاورزان با آموزش آنها مدنظر است که تا کنون کارهای خوبی صورت گرفته است و دیگر اهداف این طرح کم کردن فاصله تولید کننده برتر و نمونه با تولید کننده معمولی است.


رئیس کارگروه کشاورزی و منابع طبیعی بسیج مهندسین استان سمنان در خصوص راندمان آبیاری در استان افزود: متأسفانه راندمان آبیاری در استان سمنان 30 درصد است و باید با آموزش و استفاده از تکنولوژی نوین، راندمان آبیاری را بالا ببریم.


عزالدین در ادامه از تشکیل هسته‌های علمی در روستاها خبر داد و خاطرنشان کرد: در حالت خوش‌بینانه 20 درصد ضایعات محصولات کشاورزی وجود دارد که سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی استان سمنان در راستای کاهش ضایعات کشاورزی، هسته‌های علمی در پایگاه‌های روستایی را تشکیل نموده است که در استان سمنان 52 پایگاه منتخب، انتخاب شده‌اند و در حال حاضر هسته‌های علمی در آنها شکل گرفته است.
 

پایان پیام/

کد خبر 379704

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha