طرح اردوهای آسمانی در اردبیل برگزار می شود

خبرگزاری شبستان: مسئول دبیرخانه کانون های مساجد استان اردبیل از برگزاری طرح اردوهای آسمانی با هدف غنی سازی اوقات فراغت ویژه اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، نادر سقاء، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل در نشست خبری با خبرنگاران خبرگزاری های استان، اظهار داشت: در سال گذشته این اردوها در منطقه گردشگری بولاغلار نیر برگزار شده بود که با استقبال خوبی از سوی کانون ها مواجه شد.


وی، با اشاره به فرارسیدن ماه مبارک رمضان ماه مغفرت الهی، افزود: اولین اقدام ما در آستانه ماه مبارک رمضان توزیع اقلام فرهنگی در کانون های فرهنگی هنری، غبارروبی مساجد به منظور نشاط آور بودن برنامه های اجرایی و برگزاری مسابقات کتابخوانی است.


وی، با بیان اینکه طرح سمیر که طرح جزء خوانی قرآن کریم است، در یکصدو 50 مسجد استان اردبیل اجرا می شود، اعلام کرد: برگزاری مسابقه بزرگ چهل حدیث، اجرای طرح تلاوت نور در 420 کانون فرهنگی هنری، مشارکت قوی در اجرای مسابقه بزرگ 1448، طرح سفر بی نهایت و اعزام مبلغ به مناطق دوردست و محروم  از دیگر برنامه های در نظر گرفته شده برای ایام مبارک است.


سقا، اجرای طرح سلامت و طرح یاوران نماز ( اصلاح قرائت نماز)، دوره های طب سنتی و اسلامی و برگزاری مسابقه بزرگ مدهامتان را از دیگر برنامه های ماه مبارک رمضان بیان کرد و گفت: افزایش محافل عمومی انس با نهج البلاغه از 2 محفل به سه یا چهار محفل را برای سال جاری در نظر گرفته ایم تا غبار مظلومیت از این کتاب نفیس زدوده شود.


شعار سال ماموریت کانون های مساجد را سنگین تر کرده است

این مقام مسئول، با اشاره به شعار سال و اینکه ماموریت کانون های فرهنگی هنری مساجد در تحقق این مهم سنگین تر شده است، تصریح کرد: به لطف خداوند شاهد اجرای برنامه های فاخر در راستای جذب نوجوانان و جوانان به کانون های فرهنگی هنری هستیم.


مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل، کاهش معضلات و مشکلات اجتماعی در محله هایی که دارای کانون فرهنگی هنری هستند را یادآور شد و گفت: سه فرصت رمضان، فصل تابستان و ایام محرم در طول سال، زمینه های جذب جوانان به مساجد را بیشتر از ایام دیگر سال برای ما فراهم می کند و در این چند سالی که ماه رمضان با فصل تابستان تداخل پیدا می کند، توفیقات بسیاری را در این زمینه کسب کرده ایم.


420 پایگاه تابستانی برای غنی سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان استان در تلاش هستند

سقا، نگهداری و جذب دائمی جوانان و نوجوانان در کنار جذب به مساجد را ضروری توصیف کرد و ادامه داد: 420 پایگاه تابستانی برای غنی سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان در مناطق روستایی و شهری استان در تلاش هستند تا برنامه ها و فعالیت های فاخری در این زمینه اجرا کنند و در این راستا ما افتتاحیه طرح غنی سازی اوقات فراغت را در تمام شهرستان های استان برگزار کرده ایم.


وی، در پایان سخنان خود با اشاره به انتخاب کانون های مساجد استان جزو دستگاه های برتر در زمینه اوقات فراغت به مدت 2 سال، خاطر نشان کرد: کشف استعدادها در زمینه فرهنگی و هنری و جذب آنها به مساجد، تغذیه فکری نوجوانان و جوانان، ارتقای دانش عمومی و آگاه سازی نسل آینده و از همه مهمتر انس با مسجد از اهداف اصلی طرح غنی سازی اوقات فراغت می باشد.


پایان پیام/

 

کد خبر 379931

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha