نمایش تفسیر «ابن عباس» قرآن مربوط به قرن اول هجری در نمایشگاه

مدیر بخش آثار مکتوب بیست و دومین نمایشگاه بین المللی قرآن از نمایش تفسیر «ابن عباس» از تفاسیر بر جای مانده از قرن اول هجری قمری در این بخش نمایشگاه خبرداد.

غلامرضا نوعی، مدیر بخش آثار مکتوب بیست و دومین نمایشگاه بین المللی قرآن در گفتگو با خبرنگار سرویس قرآن و معارف خبرگزاری شبستان با بیان اینکه این بخش هرساله بصورت مستقل در نمایشگاه برپا بوده است ، اظهارداشت : این بخش به 4 قسمت ؛ بررسی و معرفی تفاسیر شیعه ، ترجمه قرآن در گذر زمان ، گنج های بازیافته و کتب علوم قرآنی تقسیم می شود.
وی ادامه داد: در قسمت بررسی و معرفی تفاسیر شیعه ، 15 قرن تفسیر شیعیان را معرفی می کنیم که تفاسیری از قرن اول هجری قمری از جمله تفسیر «ابن عباس» و تفسیر سعید بن حبیر به نمایش در آمده است.
نوعی افزود : در قسمت ترجمه های قرآن در گذر زمان به نمایش آثار مترجمان و زندگی نامه های مترجمان ممتاز پرداخته شده است و در قسنت گنج های بازیافته نیز نسخ خطی قرآن که یادگار مانده است نمایش داده شده است که در این قسمت هم اکنون قرآنی از قرن هشتم هجری قمری به قلم ابراهیم سلطان بن شاهرخ به خط ریحان و محقق نمایش داده شده است.


مدیر بخش آثار مکتوب بیست و دومین نمایشگاه بین المللی قرآن اضافه کرد : در قسمت کتب علوم قرآنی نیز کتبی از اساتید و محققان حوزه علوم و معارف به نمایش گذاشته شده است و مجلات و نشریات معتبر جهان در حوزه دین و علوم قرآنی نیز نمایش داده شده است.
براساس این گزارش ، ابن عباس یکی از کسانی است که پس از امام علی (ع) اقدام به تفسیر قرآن می کند و تاثیر بسیاری برجای می گذارد که با نام های مختلفی از قبیل ؛ تفسیر ابن عباس ، تفسیر المقباس فیروز آبادی و صحیفه علی ابن ابی طلعه مشهور است.
این تفسیر بدلیل اینکه ابن عباس صحابه و پسر عموی پیامبر اکرم (ص) و همچنین ملازم و شاگرد امام علی (ع) بوده، از جایگاه والایی برخوردار است که به زبان عربی در بخش آثار مکتوب بیست و دومین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم به نمایش در آمده است.
پایان پیام/

کد خبر 380078

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha