50 میلیون دلارصادرات استان در 2 ماهه امسال/محیط زیست از خطوط قرمز ماست

خبرگزاری شبستان: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان با ارائه آمار صادرات دو ماهه سال جاری، اعلام کرد: حدود 48 میلیون دلار صادرات گمرکات و یک میلیون دلار از صادرات چمدانی نصیب استان شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، حسینقلی قوانلو، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان عصر دیروز (6تیر) در جمع خبرنگاران استان، در خصوص پراکندگی شهرک های صنعتی و شرایط نا مناسب در شمال استان، افزود: طبق برنامه ریزی های انجام شده، مقرر شد گسترش شهرک های صنعتی در جنوب استان متوقف شود.


وی با بیان اینکه تنها دو شهرک گنبد و منطقه ویژه به عنوان شهرک ها صنعتی مجاز در این ناحیه معرفی شده اند، ادامه داد: متاسفانه به دلیل فشارهای نمایندگان و مسئولین شهرستان ها، شهرک های صنعتی در جاهای مختلف گسترش داده شده اند.


قوانلو در خصوص پساب های صنعتی با بیان این موضوع که محیط زیست از خطوط قرمز ماست، خاطرنشان کرد: مجهز بودن تمام نواحی و شهرک های صنعتی به تصفیه خانه الزامی است و در صورت تخلف نسبت به این موضوع، ارائه گزارش شود تا با پیگیری های مسئولین نظارتی با متخلفین برخورد شود.


رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان با تاکید بر اینکه نباید مبنای آمارها عوض شود، اظهار داشت: ما سعی می کنیم آمارهای قابل ارائه سالیانه محقق شود، زیرا این مهم از تاکیدات دولت در بیان شفافیت است.


وی به آمار اشتغال در کشور و مبنای جهانی آن اشاره کرد و افزود: ممکن است گاهی آمارها صحیح باشد ولی از طرفی دیگر نیز تخریب شده باشد، مانند ارائه آمار اشتغالزایی در دولت قبل، که باتوجه به صحت آن، از طرفی دیگر شاهد از دست رفتن مشاغل هم بودیم که نهایتا موجب بازی با ارقام در ارائه آمار می شد.


قوانلو در ارائه آمار صادرات دو ماهه سال جاری، تصریح کرد: در این مدت حدود 48 میلیون دلار از صادرات گمرکات و یک میلیون دلار از صادرات چمدانی نصیب استان شده است.


رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان با بیان اینکه برند سه کالای صادراتی استان در کشور معروف است، بیان داشت: صنایع سیمان، میلگرد، کالاهای صنایع تبدیل کشاورزی و خوراکی و نمونه های دیگر، جزو کالاهای صادراتی استان محسوب می شوند.


وی به گسترش صنایع بزرگ در استان اشاره کرد و عنوان کرد: بهترین مکان برای احداث کارخانه سیمان، مراوه تپه است با توجه به عدم موانع زیست محیطی، تنها نیازش برای راه اندازی سرمایه گذار است.


قوانلو خاطرنشان کرد: اگر پتروشیمی استان طبق برنامه چهار ساله انجام می شد، استان را متحول می کرد و می توانست با ایجاد گردش مالی، کمک شایانی به اقتصاد استان کند.


رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان با تاکید بر راه اندازی و بهره مندی از صنایع بزرگ در استان، گفت: به دلیل مورد توجه قرار گرفتن صنایع زودبازده در یک برهه از زمان، صنایع کوچک در گلستان رونق گرفت و همین امر باعث شد تعداد صنایع بزرگ در استان بسیار محدود باشد.


پایان پیام/

کد خبر 380168

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha