توسعه فرهنگ مطالعه مفید نیازمند مدیریت جهادی و عزم ملی است

خبرگزاری شبستان: مدیرکل کتابخانه های عمومی استان هرمزگان گفت: توسعه فرهنگ مطالعه مفید نیازمند جدیت و پیگیری مسئولان و مدیریت جهادی و عزم ملی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از هرمزگان، محسن زینلی تختی، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان هرمزگان شب گذشته (6تیر) در جلسه انجمن و نهضت مطالعه مفید کتابخانه های عمومی شهرستان جاسک گفت: توسعه فرهنگ مطالعه مفید، نیازمند جدیت و پیگیری مسئولان و مدیریت جهادی و عزم ملی است.
 

وی با اشاره به برنامه های ویژه دولت برای توسعه شهرستان جاسک، تاکید کرد: ضروری است برای توسعه متوازن جاسک در کنار توجه به زیر ساخت های اقتصادی، توسعه زیرساخت های فرهنگی نیز ضرورتی اجتناب ناپذیر است.
 

زینلی تختی یکی از جنبه های اصلی توسعه فرهنگی را توسعه فرهنگ مطالعه دانست و افزود: توسعه فرهنگ مطالعه و گسترش آن نیازمند وجود زیرساخت های فیزیکی از جمله کتابخانه است .
 

وی ادامه داد: بنابراین لازم است در این حوزه، توجه کافی صورت گرفته و بودجه های لازم جهت افزایش فضای مطالعه پیش بینی و تخصیص یابد.
 

فرماندار و رئیس انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان جاسک نیز با بیان اینکه راهکار جذب مخاطب تهیه کتابهای مفید و مناسب برای تمام سلایق است، گفت: برای نهادینه شدن فرهنگ مطالعه مفید، لازم است که آموزش و پرورش و خانواده ها به این امر مهم به صورت جدی ورود کنند.
 

علی سالاری افزود: در برنامه های فوق برنامه باید مسئله کتاب و کتابخوانی با اولویت دنبال شود.
 

وی تصریح کرد: برای توسعه فرهنگی کتاب و کتابخوانی، کتابخانه های عمومی باید پیش قدم شده و منابع مورد نیاز را در این راستا فراهم سازد.
 

پایان پیام/
 

کد خبر 380213

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha