250 مسجد در روستاها نیازمند حضور مبلغ در ماه رمضان هستند

خبرگزاری شبستان: رئیس اداره تبلیغات اسلامی جیرفت گفت: برای فعال شدن مساجد روستاهای جیرفت به حضور 250 مبلغ و روحانی در ماه رمضان نیاز داریم.

حجت الاسلام فرزاد احمد یوسفی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان جیرفت در آستانه ماه رمضان و اعزام مبلغ به مساجد به خبرنگار خبرگزاری شبستان در جیرفت گفت: برای فعال شدن مساجد همه روستاها و حضور حداقل یک مبلغ در هر روستا به حضور 250 روحانی در ماه مبارک رمضان نیاز داریم.


وی بیان داشت: همه مساجد شهری امام جماعت ثابت دارند که کار تبلیغی در ماه مضان را هم انجام می دهند؛ اما مشکل اصلی ما در روستاها است.


احمدیوسفی گفت: با توجه به گرمای شدید این فصل، میزبانی مبلغان در روستاهای فاقد خانه عالم برای هیئت امناء و مردم خیلی سخت است؛ بنابراین هر سال تعداد زیادی از روستاها از حضور مبلغ محروم می شوند.


رئیس اداره تبلیغات اسلامی افزود: اعزام مبلغانی که از حوزه های علمیه مشهد، قم و کرمان ماموریت دارند شروع شده و پیش بینی می شود 140 روحانی در رمضان امسال به مناطق مختلف اعزام شود.


احمدیوسفی گفت: آسیب شناسی اعتیاد، ماهواره و طلاق، آموزش صحت قرائت نماز، سخنرانی و موعظه، ارتباط با جوانان و نوجوانان و پاسخ به شبهات آنها از مواردی است که مبلغان در ماه رمضان امسال در برنامه دارند.


وی افزود: فقط 10 روستای جیرفت خانه عالم دارند و در سال جاری نیز یک میلیارد و 500 میلیون ریال برای ساخت خانه عالم مصوب شده است که با جذب آن حداقل سه خانه عالم ساخته می شود.

 

 

پایان پیام/

کد خبر 380343

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha