نخستین جشنواره "رمضان" در استان زنجان برگزار می شود

خبرگزاری شبستان: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: به مناسبت ماه مبارک رمضان نخستین جشنواره "رمضان" از (11 تا 24 تیر) در استان زنجان برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، ناصر مقدم مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان امروز(8 تیر) در جمع خبرنگاران به تشریح برنامه های ماه مبارک رمضان از سوی این نهاد در استان زنجان پرداخت و اظهار کرد: به منظور تحقق شعار" اقتصاد و فرهنگ" با عزم ملی و مدیریت جهادی کمیته تخصصی شعار سال جهت برنامه ریزی عملیاتی کردن این شعار تشکیل شد.


وی با اشاره به اینکه برنامه های ماه مبارک رمضان نیز در دستور کار متولیان امر بود، ادامه داد: به مناسبت ماه مبارک رمضان اولین جشنواره رمضان از(11 تا 24 تیر) در استان زنجان برگزار می شود.


این مقام مسئول به اجرای 14 عنوان برنامه به نیت14 معصوم در قالب این جشنواره خبر داد و یادآور شد: این برنامه ها با همکاری موسسات قرآنی، دبیرخانه کانون های مساجد و انجمن های فرهنگی و هنری برگزار می شود.


وی به برگزاری نمایشگاه علوم قرآنی در زنجان، ابهر، خرمدره، گرماب و زرین رود شهرستان خدابنده اشاره کرد و یادآور شد: در این نمایشگاه ها علوم قرآنی، نرم افزار و محصولات قرآنی به نمایش درمی آید.


مقدم با اشاره به برگزاری نمایشگاه عفاف و حجاب خاطرنشان کرد: در این نمایشگاه 90 اثر با موضوع حجاب به نمایش در می آید و کارگاه های عفاف و حجاب با عنوان الگوی پوشش اسلامی نیز در حاشیه این نمایشگاه برگزار می شود.


وی به برگزاری کارگاه های آموزشی سیره ائمه اطهار(ع) با محور آموزش نهج البلاغه و سبک زندگی اسلامی اشاره کرد و افزود: این کارگاه ها در شهرهای زنجان، ابهر و خدابنده برگزار می شود.


اجرای طرح یاسین به مناسبت سالروز وفات حضرت خدیجه(س)، برگزاری کارگاه تدبر در سوره نور به مدت 14 روز، برپایی 20 محفل انس با قرآن کریم در شهرهای زنجان، ابهر، خدابنده و خرمدره، برگزاری مسابقات هنری در رشته های خوشنویسی، تهذیب و طراحی با عنوان" افطار تا سحر" و برگزاری کارگاه های نقد و بررسی فیلم های کوتاه با موضوعات دینی و قرآنی از دیگر برنامه های این جشنواره عنوان شد.


این مقام مسئول به برگزاری نشست ادبی قصص قرآن ویژه کودکان نیز اشاره کرد و افزود: با استفاده از کتب به چاپ رسیده در این زمینه داستان های قرآنی از سوی اساتید مجرب برای کودکان بازگو می شود.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان همچنین به ویژه برنامه الحان موسیقی سنتی ایران با موسیقی قرآنی اشاره کرد و افزود: تجلیل از خادمان قرآنی و نشریات فعالی در حوزه دین و قرآن، برگزاری مراسم جشن به مناسبت میلاد امام حسن مجتبی(ع) و برگزاری مسابقه" قرآن بخوانید، جایزه بگیرید" از دیگر برنامه های این جشنواره است.


به گفته مقدم، مراسم شب شعر با حضور شعرای استان با موضوعات قرآن و رمضان و اجرای مسابقه فرهنگ قرآنی با همکاری صدا و سیمای مرکز زنجان در استان اجرا می شود.


وی به برگزاری مسابقات قرآنی "ربنا" در استان زنجان نیز اشاره کرد و افزود: در این مسابقه شرکت کنندگان با صورت دلنشین "ربنا" فضای معنوی این ایام را عطرآگین می کنند.


پایان پیام/
 

کد خبر 380716

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha