لزوم تقویت فرهنگ دینی در راستای مصونیت بخشی به جامعه و نسل آینده

خبرگزاری شبستان: نماینده ولی فقیه در استان یزد بر لزوم تقویت فرهنگ دینی در راستای مصونیت بخشی به جامعه و نسل آینده تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از یزد و به نقل از روابط عمومی دادگستری یزد آیت الله محمد رضا ناصری امام جمعه و نماینده ولی فقیه در استان یزد در همایش قضات استان با بیان اینکه دستگاه قضایی باید به امید مردم در هر برنامه ای تبدیل شود اظهار داشت: چنین روحیه ای سبب می شود تا مردم امیدوارانه برای تظلم خواهی به دستگاه قضا مراجعه کنند.

 

وی افزود: اگر تشکیلات قضایی جدی و براساس برنامه کار کند، تمام کشور و ارکان آن رونق خواهد گرفت.

 

امام جمعه یزد بر احساس تکلیف در قبال جامعه تاکید کرد و بیان داشت: همه در هر پست ومقامی که هستند باید نسبت به جامعه پیرامون خود احساس مسئولیت کرده و همواره برای بهتر شدن شرایط موجود برنامه ریزی کنند.

 

ناصری تصریح کرد: قضات از اقشار فرهیخته جامعه محسوب می شوند و باید با آگاهی های اجتماعی بالا ضمن شناسایی دشمن، حرکت ها و برنامه های آن برای هر نقشه و توطئه دشمن برنامه داشته باشند.

 

امام جمعه یزد تصریح کرد: نباید نشست و پس از حادثه برای علاج و درمان اقدام کرد بلکه باید با پیش بینی مسائل علاج واقعه از قبل صورت گیرد.

 

ناصری، انفعالی بودن را آسیب بزرگ برای دستگاه قضا دانست و ابراز داشت: باید با پویایی و تعامل با مراکز فرهنگی برای مسائل و چالش ها راهکار مناسب و برخورد و حرکت های اثر گذار در نظر گرفت.

 

وی عنوان کرد: با تقویت فرهنگ دینی می توان برای جامعه و نسل جدید مصونیت فراهم آورد.

 

غلامحسین حیدری رئیس کل دادگستری استان یزد نیز در این همایش با بیان اینکه برقراری امنیت هدف و وظیفه دستگاه قضاست اظهار داشت: دستگاه قضای استان در این راه از هیچ تلاشی فرو گذاری نخواهد کرد.

 

وی افزود: برقراری امنیت رسالت بزرگ و سنگینی است که باید همواره نسبت به آن اهتمام داشت.

 

وی با اشاره به حدیثی از نبی مکرم اسلام(ص) اظهار داشت: از دعای مظلوم بپرهیز زیرا وی بدعا حق خویش را از خدا میخواهد و خدا حق را از حق دار دریغ نمی دارد.

 

این مسئول ادامه داد: مبادا روزی مظلومی به دستگاه قضایی وارد شود و نتواند حق خود را بگیرد که آه او دامنگیر تمام کسانی خواهد شد که با عدم انجام وظیفه خود موجب ضایع شدن حق مظلوم شدند.

 

حیدری تصریح کرد: در نظام مقدس اسلامی که یک نظام دینی، قرآنی و معنوی است و در رأس آن حاکمیت دین، قرآن و ولایت فقیه است خدمت یک توفیق و عنایت الهی است که باید قدر دان آن بود.

 

وی ادامه داد: باید تمام همت و حمیت خود را جهت احیای حقوق عامه و احقاق حق آحاد جامعه به کار بندیم.

 

این مقام قضایی خاطر نشان کرد: در دستگاه قضائی مسئولیت ما این است که حق را بشناسیم ، حق دار را تشخیص دهیم، حق را به حق دار برسانیم و در جهت بسط عدل و عدالت گام برداریم.

 

رئیس کل دادگستری استان یزد گفت: دستگاه قضا باید ملجاء و پناهگاه مظلومان باشد تا همواره با امید جهت دفاع از حق خود به آن مراجعه کنند.

 

پایان پیام/

کد خبر 380760

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha