دومین جلسه کارگروه استانی کاهش آلودگی هوا تشکیل شد

جلسه کارگروه استانی کاهش آلودگی هوا با حضور معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست و نمایندگان هشت کلانشهر آلوده تشکیل شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، دومین جلسه کارگروه استانی کاهش آلودگی هوا با حضور سعید متصدی معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست و نمایندگان هشت کلانشهر آلوده در محل سازمان حفاظت محیط زیست تشکیل شد.

 

متصدی با اشاره به برنامه مقابله با کاهش آلودگی هوا؛ مصوب هیأت دولت در تاریخ 10 اردیبهشت ماه، گفت: پیش از این مصوبه، برنامه ای با این گستردگی در پوشش دستگاه های مرتبط و برنامه های اجرایی نداشتیم و این از محاسن بزرگ این برنامه است.

 

معاون سازمان حفاظت محیط زیست ضمن یادآوری این موضوع که نخستین طرح جامع کاهش آلودگی هوا در سال 1379 با محوریت تهران شکل گرفته بود، اظهار داشت: پس از ان برنامه تا اواخر سال 1390 که مصوبه کاهش الودگی هوا کلانشهرها به تصویب دولت وقت رسید، برنامه ای در این زمینه نداشتیم.

 

وی افزود: به دلیل آنکه برنامه کاهش آلودگی هوا کلانشهرها نیز آنچنان که شایسته بود، اجرایی نشد، برنامه مصوب هیأت دولت در تاریخ 10 اردیبشهت ماه پیشنهاد و مصوب شد.

 

متصدی لزوم تشکیل این جلسه را تطبیق فعالیت های استانی و کشوری در زمینه کاهش آلودگی هوا به منظور پیگیری موثرتر امور دانست و گفت: خوشبختانه آنچه تا کنون خروجی این مصوبه بوده، بسیار خوب است و حتی برخی امور همچون توزیع سوخت استاندارد جلوتر از زمان برنامه ریزی شده است.

 

وی یادآور شد: بیشترین زمان اختصاصی در برنامه مربوط به کنترل آلودگی ناشی از سامانه های (سیستم های) گرمایش و سرمایشی (خانگی و تجاری) و هوشمندسازی موتورخانه هاست که به دلیل وسعت کار، زمانی 60 ماهه برای آن در نظر گرفته شده است.

 

بنا براین گزارش، یوسف رشیدی رییس مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط‌زیست نیز یکی از محاسن این برنامه را بند مربوط به ارائه گزارش سالانه آلودگی هوا در کشور به همراه عملکرد دستگاه های ذی ربط در اجرای احکام این تصویب نامه به هیئت وزیران توسط رئیس سازمان حفاظت محیط زیست دانست و گفت: این موضوع منجر به نظارت مستمر هیأت دولت بر روند اجرای برنامه خواهد شد.

 

رشیدی همچنین ایجاد سامانه ملی پیش بینی آلودگی هوا اعم از گرد و غبار، آلاینده های گازی و سایر آلاینده ها؛ همچنین مدیریت بانک اطلاعات انتشار را از جمله مهم ترین اولویت ها و برنامه های کاری آینده سازمان حفاظت محیط زیست در این حوزه دانست.

 

پایان پیام/

کد خبر 380779

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha