غایبین مشمول خدمت سربازی مورد پیگرد قانونی قرار می گیرند

خبرگزاری شبستان: معاون وظیفه عمومی پلیس خوزستان، اظهار داشت: افراد مشمول خدمت سربازی که بیش از یک سال غیبت دارند شناسایی و مورد پیگرد قانونی قرار می گیرند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اهواز، سرهنگ محمود دشتی شاهی، معاون وظیفه عمومی پلیس خوزستان، با بیان این مطلب گفت: اشتغال افراد فراری از خدمت وظیفه عمومی در اداره ها، شرکت ها و مراکز تجاری ممنوع بوده و با کسانی که این افراد را به هر شکلی در مشاغل بکارگیری کنند برابر قانون برخورد می شود.

 

وی با بیان اینکه دفاع از استقلال و تمامیت ارضی و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و جان و مال و ناموس مردم وظیفه دینی و ملی هر فرد ایرانی است اظهار داشت: در اجرای این وظیفه تمام اتباع ذکور ایرانی مکلف به انجام خدمت وظیفه عمومی برابر مقررات وظیفه عمومی هستند.

 

وی در باره تعقیب و بازداشت مشمولان غایب توسط ناجا بر اساس ماده 58دستورالعمل اجرایی فراخوان مشمولان غایب افزود: هرچند موضوع تعقیب و دستگیری این افراد در قانون آمده است و مجوزهای قانونی لازم برای تعیین تکلیف وضعیت غایبان وجود دارد اما ما بیشتر به دنبال استفاده از راهکارهای تعامل با دستگاه های مرتبط در خصوص محدودیت و محرومیت های اجتماعی که در قانون پیش بینی شده هستیم.

 

معاون وظیفه عمومی پلیس خوزستان، خاطر نشان کرد: علاوه بر آن در این راستا هر کجا که احساس کنیم خلا قانونی وجود دارد موضوع را مورد پیگیری قرار خواهیم داد.

 

وی ممنوعیت شرکت در آزمایش های رانندگی و دریافت گواهی نامه رانندگی، دریافت هر گونه وام و کمک های کشاورزی، صنعتی، دامداری و مسکن از طریق بانک ها و وزارتخانه ها و موسسات دولتی وابسته به دولت و نهادهای قانونی، ممنوعیت نامزدی در انتخابات مجلس شورای اسلامی و سایر شوراها و انجمن های قانونی را بخشی از این محرومیت ها برای افراد فراری ازخدمت عنوان کرد.

 

وی همچنین جلوگیری از تحویل اصل گواهی نامه یا پایان نامه دوره های تحصیلی دیپلم و بالاتر از وزارتخانه مربوطه، ممنوعیت صدور پروانه کسب و اجازه اشتغال و عضویت در شرکت های تعاونی، ممانعت از دریافت یارانه و مستمری از سازمان های دولتی و ابسته به نهادهای دولتی و جلوگیری از استخدام به صورت رسمی، روزمزد و خرید خدمت در وزارتخانه ها، موسسات دولتی وابسته به دولت و نهادهای قانونی و شرکت های دولتی را از جمله سایر محرومیت های اجتماعی برای افراد فراری از خدمت سربازی دانست.

 

سرهنگ دشتی شاهی، تصریح کرد: افراد مشمولی که ادعا می کنند حائز شرایط معافیت خدمت هستند بعد از ثبت اطلاعات خود در سامانه پلیس +10 به وظیفه عمومی معرفی و چنانچه حایز شرایط معافیت نبودند بلافاصله به خدمت سربازی اعزام می شوند.

 

لازم به ذکر است، بر اساس قانون مصوب مجلس شورای اسلامی، خدمت سربازی در جمهوری اسلامی ایران اجباری و مدت آن 2 سال است.

 

پایان پیام/

کد خبر 380819

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha