"دعا" اسباب تهذیب نفس و خودسازی در ماه رمضان

خبرگزاری شبستان: مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان البرز گفت: یکی از زمینه های تهذیب نفس و خودسازی در ماه مبارک رمضان "دعا" است.

حجت الاسلام سیداکبر موسوی، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان البرز در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری شبستان در البرز در خصوص ماه مبارک رمضان گفت: ماه مبارک رمضان فرصت بسیار غنی و پر خیر و برکتی است، ماه خودسازی و تصفیه روح است.

 

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان البرز افزود: خداوند به واسطه صفت رحمانیت و بزرگی خود، در دعا و درخواست انسان را از خود باز نگاه داشته است و انسان با ذکر، دعا و تلاوت قرآن در مسیر رحمت آفرین خداوند قرار خواهد یافت.

 

وی بهترین دوست انسان را خداوند دانست، و توضیح داد: قلب انسان تنها خانه یک دوست است، هرچه غیر او در قلب وارد شود، نامحرم است و دعا زمینه ساز جایگاه دوست حقیقی انسان است.

 

ماه رمضان، فرصت شکار لحظه ها است

 

مسئول دبیرخانه کانون های مساجد استان البرز گفت: دوران زندگی انسان لحظات مختلفی را در بر می گیرد، آنچنان که در نزد خداوند بعضی روزها بر بعضی دیگر تقدم می گیرد، ماه رمضان نیز این گونه است، این ماه بر تمام ماه های سال برتری دارد.

 

وی با تامل بر این مهم که باید خود را در معرض فرصت معنوی ماه رمضان قرار دهیم، توضیح داد: باید هوشیارانه و آگاهانه لحظه های ماه مبارک رمضان را شکار کنیم و اجازه ندهیم چرخ زمان به سرعت آن را از ما برباید.

 

به گفته حجت الاسلام موسوی، در حدیثی از پیامبر اکرم(ص) روایت شده است، که همانا پروردگار شما در دوران زندگی شما لحظه های بسیار سودمند و مغتنمی را می آورد، و شما باید خود را در معرض آن لحظات سودمند قرار دهید.

 

محتوای دعاهای ماه رمضان بر مبنای خودسازی است

 

مدیر ستاد اقامه نماز استان البرز با اشاره به این مطلب که هر روز ماه مبارک دعای مخصوص به خود را دارد، اظهار کرد: دعاهای این ماه پاکی دل و عمل، پرهیز از خطاها و آلودگی ها و به طور کلی خودسازی است.

 

حجت الاسلام موسوی، تصریح کرد: هر فراز دعای ماه مبارک رمضان، تهذیب نفس و صفای باطن است.

 

به گفته این مسئول، مضمون بلند دعاهای ماه مبارک شامل مطالب عالی و اخلاقی و به عبارت کلی تر یک سلسله کلاس درس اخلاقی است.
 

پایان پیام/

کد خبر 380886

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha