حرم مطهر امامزاده محمد (ع) کرمان نیازمندتوسعه و آبادانی است

خبرگزاری شبستان: مدیرکل اوقاف استان کرمان تأکید کرد: اگر بخواهیم امامزاده محمد (ع) شهر کرمان است به قطب فرهنگی تبدیل شود باید این کار(توسعه حرم)صورت گیرد و این یک آینده نگری برای کرمان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، حجت الاسلام محمدقاسمی زاده، مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان، صبح امروز(9تیر)در نشست با استاندار پیرامون بررسی راه های توسعه و توجه ویژه به آستان مقدس امامزاده محمد (ع) کرمان که با حضور تعدادی از مسئولین برگزار شد؛ گفت: این امامزاده، سالها مورد غفلت و بی توجهی بود اما اخیراً اقداماتی در حد بضاعت اوقاف در آن انجام شده است که در حال حاضر، شرایط امامزاده متفاوت از گذشته است اما انتظار از این مجموعه بزرگ، بیش از اینهاست.

 

وی با بیان اینکه در کرمان جایگاهی که ظرفیت حداقل 50 هزارنفر برای کارهای فرهنگی و دینی داشته باشد، وجود ندارد؛ افزود: البته آن کششی که باعث جلب جمعیت به سمت خود شود هم وجود ندرد.

 

این مسئول با اشاره به اینکه امامزاده مذکور در بافت قدیمی شهر واقع شده و از حداقل امکانات مناسب از جمله داشتن معابر شایسته و... بی بهره است؛ افزود: در فاز اول با همکاری شهرداری قرار شد تا 30 باب منزل اطراف امامزاده آزادسازی شود.


وی ادامه داد: اقدام اولیه انجام شده و چند مورد منزل هم تخریب شده اما کار همچنان ابتر مانده است و فاصله تا خیابان اصلی 17شهریور از دیگر مشکلات حرم این امامزاده است که منتهی شدن به این خیابان، نیازمند تملک املاک بیشتری است.


حجت الاسلام قاسمی زاده تأکید کرد: اگر بخواهیم این امامزاده به قطب فرهنگی تبدیل شود باید این کار(توسعه حرم)صورت گیرد و این یک آینده نگری برای کرمان است.
 

وی با بیان اینکه باید طرحی آبرومند و باعزت انجام شود؛ ابراز امیدواری کرد: در دوران تصدی علیرضا رزم حسینی، استاندار این کار با سعت و پیشرفت انجام شود.


مدیرکل اوقاف استان کرمان گفت: در سال 86 که کار احیاء امامزاده را شروع کردیم میزان نذورات ماهیانه مردمی 400هزار تومان بود اما امروز به 14 تا 15 میلیون تومان رسیده است.


وی با بیان اینکه بیش از 130 مدرسه در کرمان موقوفه هستند؛ افزود: این مدارس به اوقاف واگذار نشدند و نظیر این گونه موقوفات زیاد است.


وی با بیان اینکه اوقاف نسبت به گذرگاه ها، نظرگاه ها، چاه های منتسب به امام عصر هیچگونه وظیفه ای ندارد؛ گفت: وظیفه اوقاف حسب دستور ولی فقیه مشخص است.


حجت الاسلام قاسمی زاده یادآور شد: بر اساس مستندات موجود از علما و محدثین و تاریخ نویسان که صحت این موضوع را گواهی دادند، امامزاده محمد (ع) کرمان فرزند ابراهیم مجاب(مدفون در حرم سیدالشهداء علیه السلام)و برادر امامزاده علی (ع) سیرجان است.


وی ادامه داد: امامزاده محمد (ع) 50 سال در کرمان اقامت داشته و در نهایت از دنیا می رود و در مکان فعلی مدفون می شود.

 

 

 

پایان پیام/

کد خبر 381042

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha