مسترهای عرفان حلقه در غرفه بهداشت معنوی نمایشگاه قرآن کریم

خبرگزاری شبستان: در طول نمایشگاه مسترهای عرفان حلقه رجوع بسیاری دارند و برای اثبات ادعاهای خود تلاش زیادی می کنند و با کنار گذاشتن مبنای عقلی، همواره عشق را معیار می کنند.

حجت الاسلام محمودرضا قاسمی عضو هیئت علمی موسسه بهداشت معنوی در گفت و گو با خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان گفت: مؤسسه علمی فرهنگی بهداشت معنوی به وسیله تعدادی از طلاب، با هدف مواجهه فرهنگی با جنبش های معنوی نوظهور و معنویت های مدرن در نمایشگاه قرآن کریم حاضر شده است.
وی افزود: در این غرفه به نقد جریان ها و معنویت های مدرن و معنویت های سنتی مثل صوفیه می پردازیم که در این نمایشگاه بیشترین مخاطبان ما مسترهای عرفان حلقه کیهانی هستند که به سبب قرائت جدید و عجیبی که از قرآن دارند بسیار به بحث با کارشناسان ما می پردازند.


حجت الاسلام قاسمی گفت: در این غرفه سعی بر آن شده علاوه بر جنبه های سلبی، بر روی ابعاد اثباتی دینی نیز کارهایی صورت پذیرد و در این راستا کتابچه هایی در موضوعات مختلفی همچون پیوند کودکان با مسجد، دین و احکام برای کودکان و نوجوانان به منظور پیشگیری از روزنه های نفوذ معنویت های مدرن ارائه می گردد.
وی ضمن اعلام نشست های تخصصی و عمومی در نمایشگاه افزود: در طول نمایشگاه 6 نشست با هدف ارائه سبک زندگی دینی و جذاب به جهت شناسایی و جلوگیری از روزنه های نفوذ عرفان های نوین که به صورت سازمان دهی شده، هدایت شده و نظام مند شکل گرفته اند برگزار می شود.


وی در مورد علل جذب و روی آوری بشر جدید به معنویت و عرفان های نوین گفت: سرخوردگی از عقلانیت و علم مدرن، تبلیغات گسترده گروه های معنویت گرا، افزایش تنوع طلبی، کسب دانش های ماورایی، جستجوی آرامش، سرخوردگی فرهنگی و نارضایتی از وضع موجود و تحقیر در دوران کودکی و اختلافات خانوادگی و عدم مهارت نه گفتن و زودباوری و سادگی و عدم آگاهی از شیوه های فریب از جمله دلایل گرایش جوانان به این نحله ها می باشد.
وی در مورد دلایل ماندن افراد در فرقه ها گفت: اعتقاد پیدا کردن به باورهای غلط، تعهد به گروه، احترام به دوستان، خستگی و سردرگمی، عدم بازگشت به گذشته و ترس از شکست و احساس گناه به خاطر آلوده شدن از دلایلی است که مانع خروج انسان ها از این نحله ها می گردد.
 

پایان پیام/

 

کد خبر 381061

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha