آغاز به کار طرح نشاط معنوی در بقاع متبرکه خراسان رضوی

خبرگزاری شبستان: معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی از آغاز طرح نشاط معنوی ویژه دانش آموزان مقاطع راهنمایی و دبیرستان در بقاع متبرکه استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از مشهد، حجت الاسلام سعید آخوندی، معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی  ظهر امروز( 9 تیر) در نشستی خبری پیرامون تشریح برنامه های "طرح نشاط معنوی و ضیافت الهی" با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت مباحث فرهنگی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اگر نگاهی اجمالی به سخنان مقام معظم رهبری در باب جنگ نرم داشته باشیم خواهیم دید حمله شبانه روزی دشمن علیه مسائل فرهنگی ما است.


وی با اشاره به این مطلب که وظیفه ما این است که در باب مبارزه با دشمنان برنامه داشته باشیم، افزود: به همین جهت برای پنجمین سال متوالی در ایام اوقات فراغت طرح "نشاط معنوی" ویژه دانش آموزان دختر و پسر مقاطع راهنمایی و دبیرستان در بقاع متبرکه  برگزار می شود.

 

حجت الاسلام آخوندی با بیان اینکه این طرح از هشتم تیرماه آغاز شده و تا 20 مرداد ادامه دارد، گفت: در این طرح در سه بحث آموزش، فوق برنامه و ورزشی در هر هفته هزار و 612 ساعت آموزش برای شرکت کنندگان در نظر گرفته شده است.
 

وی با بیان اینکه تا به امروز بیش از پنج هزار و 500 نفر از دانش آموزان در این طرح ثبت نام کرده و پیش بینی می شود به تعداد ثبت نام کننده در طرح نشاط معنوی هزار نفر دیگر افزوده شود، افزود: در این طرح 103 مربی روحانی، 66 مربی غیر روحانی و 21 نفر از مربیان دانشکده علوم قرآنی با اداره کل اوقاف و امور خیریه استان همکاری دارند.


معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، طرح ضیافت الهی را یکی دیگر از طرح های اجرایی در بقاع متبرکه همزمان با ماه مبارک رمضان خواند و گفت: طرح ضیافت الهی با حضور قاریان بزرگ بین المللی محافل انس با  در 96 بقعه متبرکه استان و 24 مسجد حاشیه شهر مشهد برگزار می شود.

 

حجت الاسلام آخوندی افزود: امسال در نیمه اول ماه مبارک رمضان محمود شحات انور قاری توانمند مصری قرآن در محافل انس با قرآن 14 شهرستان خراسان رضوی حضور خواهد یافت.


وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به برپایی کلاس های آموزش حفظ قرآن در طرح تربیت حافظان قرآن کریم  از سال 91 آغاز شده و مورد استقبال مردم خراسان رضوی قرار گرفته است، گفت: امسال دومین سالی است که سازمان اوقاف و امور خیریه کشور برای تربیت یک میلیون حافظ قرآن کریم برنامه ریزی انجام داده است که خراسان رضوی 80 هزار سهمیه را در این طرح به خود اختصاص می دهد.


حجت الاسلام آخوندی با بیان اینکه سهیه مصوب خراسان رضوی در طرح تربیت حافظان قرآن کریم 12 هزار و 500 نفر بود که 15 هزار و 440 نفر برای شرکت در طرح ثبت نام کردند و سهمیه مصوب در سال 92، 14 هزار و 595 نفر بود اما تعداد ثبت نام کنندگان 15 هزار و 567 نفر بودند، افزود: درسال جاری نیز سهمیه خراسان رضوی 17 هزار نفر است که تاکنون 14 هزار نفر برای شرکت در طرح تربیت حافظان قرآن کریم اعلام آمادگی کرده اند.


وی با بیان اینکه امیدواریم بتوانیم تا پایان امسال نزدیک به 50 هزار نفر حافظ قرآن در سطح استان داشته باشیم، گفت: کلاس های این طرح از اوایل خرداد ماه آغاز و تا پایان اسفند ماه ادامه خواهد داشت.


پایان پیام/

 

کد خبر 381124

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha