برگزاری  دومین نمایشگاه بزرگ قرآن در قم

خبرگزاری شبستان: معاون فرهنگی ادراه کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم از برگزاری دومین نمایشگاه کتاب قرآن همزمان با ماه مبارک رمضان با حضور بیش از 150 ناشر به مدت 10 شب در مجتمع ناشران خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در قم، حامد حجتی معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم امروز (10 تیر ) در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به برگزاری نمایشگاه قرآن گفت: با توجه به اینکه ماه مبارک رمضان ماه انس با قرآن و اهل بیت(ع) است که باید سعی شود در این ماه پر فیض و برکت خانواده را با قرآن و موضوعات قرآنی آشنا سازیم.


وی افزود: نمایشگاه قرآن یک اتفاق خوب فرهنگی هنری در حوزه نشر و خلق آثار هنری با موضوعیت قرآن است که مردم باید از این توان فرهنگی کاملا استفاده و بهره مند شوند .


معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم ادامه داد: در برگزاری این نمایشگاه کمیته های مختلفی فعال می‌باشند که هر شب برنامه های متنوعی را به علاقه مندان ارائه خواهد کرد.


حجتی تصریح کرد: برنامه شبی با قرآن با حضورگروههای قرآنی جهت اجرای برنامه شبی با قران ، جام دیجیتال رمضان با ارائه بازی‌های رایانه ای و برگزاری مجموعه مسابقات از جمله برنامه های جانبی نمایشگاه قران خواهد بود.


وی اظهار داشت: با توجه به اینکه استان قم به عنوان ام القرای جهان اسلام بوده و شهر قم به عنوان فرهنگی ترین شهر کشور شناخته می‌شود اما مردم کمتر توانستند از این فرهنگ‌ها استفاده کنند.


معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم خاطر نشان ساخت: نمایشگاه قران با رسالت نزدیک به 150 ناشر و 50 هنرمند برجسته فعالیتهای فرهنگی و قرانی را انجام می دهد که در همین راستا بخش کودک و نوجوان هم توسط شهرداری قم در نمایشگاه دائر بودهو علاقه مندان می توانند از این فضا استفاده کنند.


حجتی یادآور شد: نمایشگاه بزرگ قران از تاریخ 12 تیرماه مصادف با 5 ماه مبارک رمضان به مدت 10 شب از ساعت 30/21 الی 2 بامداد در محل مجتمع ناشران با حضور بیش از 150 ناشر برگزار می‌شود .


وی با بیان اینکه مردم یکی از اهداف عالی این نمایشگاه هستند، افزود:از دیگر اهداف برپایی این نمایشگاه آشتی دادن مردم بخصوص هنرمندان دینی و آئینی است چرا که هنر توانایی فراگیر کردن فرهنگ معنوی را در بین مردم دارد .


معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاداسلامی استان قم گفت: سعی میکنیم میزبان خوبی در بحث فرهنگ و قران باشیم و از توانمندیهای استان قم در بخش قرانی بهترین بهره و استفاده را ببرییم.


حجتی اذعان کرد: یکی دیگر از برنامه های نمایشگاه قرآن خلق آثار هنری در خود نمایشگاه است که در همین راستا 30 غرفه به هنرمندان هنرهای دستی اختصاص داده شده است.


وی ابراز داشت: امیدورایم رسانه های نیز حضور فعالی در اطلاع راسنی نمایشگاه داشته و هرشب یک میهمان از رسانه های استان قم میهمان نمایشگاه بزرگ قرآن باشد.


معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم گفت: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته در حوزه نمایشگاه 40 در صد تخفیف در نظر گرفته شده که 20 درصد ان توسط ناشران و 20 درصد نیز یارانه ارشاد خواهد بودکه به صورت بن در اختیار علاقه مندان حاضر در نمایشگاه تعلق خواهد گرفت.


پایان پیام/

 

کد خبر 381438

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha