سلامت روح و جسم مهمترین ویژگی روزه است

خبرگزاری شبستان: مدیر حوزه های علمیه استان همدان، با بیان اینکه ماه رمضان فرصتی است که خداوند در اختیار بندگانش قرار می‌دهد تا کمال و سعادت برسند، گفت: سلامت روح و جسم مهمترین ویژگی روزه است.

آیت الله مصطفی موسوی اصفهانی، مدیر حوزه های علمیه استان همدان با بیان اینکه آرامش روانی انسان نتیجه ارتباط با خدا و روزه‌داری است، در گفت وگو باخبرنگارشبستان گفت: روزه در ماه مبارک رمضان برای انسان، سلامت نفس، روح و سلامت جسمانی به ارمغان می‌آورد.

 

وی با بیان اینکه دین اسلام جامع ترین و کامل ترین دین الهی بوده و تمامی وجوه زندگی و نیازهای انسان ها را در حوزه های مختلف پاسخگواست، افزود: ماه مبارک رمضان ماه تطهیر، بخشش گناهان و ماه احسان و نیکوکاری بوده و مسلمانان در این ماه مبارک علاوه بر تعالی جسم و روح خویش می توانند با همدلی و وحدت زمینه را برای عزت روزافزون جامعه اسلامی فراهم کنند.

 

آیت الله موسوی اصفهانی، با بیان اینکه با روزه گرفتن بسیاری از امراض و بیماری‌ ها از انسان رخت می ‌بندد و موجب تنظیم ضربان قلب و فشار خون انسان می‌ شود، گفت: توفیق تلاوت قرآن در رمضان امری مبارک است که باید نهایت استفاده را از آن ببریم.

 

وی با بیان اینکه تمام ماه‌ها متعلق به خداوند است اما ماه مبارک رمضان با تمامی آنها فرق دارد زیرا به شهر‌الله معروف است و ماهی است که با نام خدا شرافت پیدا می‌کند، افزود: ماه رمضان، ماه عبادت و اطاعت است و در دعای روز چهار‌شنبه از خدا می‌خواهیم و می‌گوییم خدایا کاری کن که نیروی من در طاعت تو، نشاطم در عبادت تو و در ثواب تو شوق و رغبت داشته باشم.

 

 خداوند با ماه رمضان فرصت‌هایی برابر در اختیار همه بندگانش قرار می‌دهد

 

 وی اضافه کرد: خداوند با ماه مبارک رمضان فرصت‌هایی برابر در اختیار همه بندگانش قرار می‌دهد تا آنان که خطا کرده‌اند حتی نفس کشیدن و خوابشان عبادت محسوب شود و در ردیف مومنان و اولیا خدا قرار گیرند البته این تا زمانی است که بندگان فرصت‌های خود را از دست ندهند.

 

آیت الله موسوی اصفهانی، با بیان اینکه سلامت معنوی یعنی منع کردن خود از حرام‌های خداوند با نخوردن غذای حلال و اجتناب از نگاه به نامحرم که خود باعث گسترش سلامت معنوی در جامعه می‌شود، اظهار داشت: عجین شدن با قرآن، درک گرسنگان و تشنگان و کنترل غرایز از جمله آثار و برکات این ماه مبارک به شمار می‌آید.

 

وی با بیان اینکه بهداشت روانی یعنی دور بودن از فشارهای روانی، اضطراب، موردی که فرد را دچار ناهنجاری‌های رفتاری، خشم و عصبانیت می‌کند، اضافه کرد: سلامت معنوی مربوط به پزشکان نیست بلکه به اندیشه اسلامی، اخلاق اسلامی، اخلاق کاربردی و آیین زندگی در مراکز دانشگاهی بازمی‌گردد.

 

 توجه بیشتری به مفاهیم و تفسیر قرآن صورت گیرد

 

 مدیر حوزه های علمیه استان همدان، با بیان اینکه در برنامه‌های ماه مبارک رمضان امسال تلاش شده توجه بیشتری به مفاهیم و تفسیر قرآن صورت گیرد، خاطر نشان کرد: ماه مبارک رمضان ماه نزول قرآن و ماه خودسازی و بهره‌گیری از فیوضات الهی است و باید با ظرافتی خاص بیشترین استفاده و بهره را از این ماه پربرکت برد.

 

آیت الله موسوی اصفهانی، اضافه کرد: اگر جوانان بتوانند در این ماه با قرآن کریم مانوس شوند و از این کتاب آسمانی بهره ببرند در ادامه راه همیشه راهنمایی خواهند داشت که آنها را از لغزش‌ها و انحرافات شیطانی نجات خواهد داد.

 

وی ادامه داد: ماه رمضان بهترین و مناسب‌ترین زمان برای خودسازی و توبه در درگاه خداوند است و باید از این فرصت پیش آمده برای توجه و تدبیر در کارها و بررسی عملکرد گذشته استفاده برد و غفلت و اشتباهات را جبران و عملکردهای خوب را تقویت کنیم.

 

پایان پیام/
 

کد خبر 381677

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha