تامین نظم و امنیت عمومی از برنامه های پلیس در ماه رمضان

خبرگزاری شبستان: معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مرکزی گفت: تامین نظم و امنیت عمومی و امکان حضور مردم در اماکن مذهبی در ماه مبارک رمضان از جمله برنامه های پلیس است.

سرهنگ سید احمد خسروی، معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مرکزی ضمن تبریک ماه مبارک رمضان و بهره گیری از فیوضات این ماه با عظمت به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک با اشاره به اینکه برنامه های پلیس تامین نظم و امنیت عمومی و امکان حضور مردم در مساجد، تکایا است ،گفت: طرح های ترافیکی ویژه ای برای رفاه حال هموطنان، به خصوص در مواقع افطار ، شب های قدر، راهپیمایی روز قدس و نماز عید فطر در استان به اجرا درخواهد آمد.

 

وی رویکرد پلیس در ماه مبارک رمضان را حفظ شعایر دینی و برخورد قاطع با هنجارشکنان دانست و بیان کرد: در راستای حفظ حریم این ماه و برخورد قاطع با هنجارشکنان از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد.

 

این مقام مسئول ادامه داد: ماه رمضان فرصت مناسبی برای تهذیب نفس و انس هر چه بیشتر با قرآن و احکام الهی است و باید در این ماه با عظمت هر چه بیشتر به رعایت اخلاق و منش اسلامی در جامعه بپردازیم.


سرهنگ خسروی با اشاره به اینکه رعایت هنجارهای اخلاقی و اجتماعی متناسب با این ماه معنوی بر شکوه آن خواهد افزود، ادامه داد: نیروی انتظامی با آن دسته از افراد یا صنوفی که حرمت ماه مبارک رمضان را رعایت نکرده و نسبت به شعائر دینی و مذهبی بی‌توجهی کنند، حسب وظیفه برخورد قانونی خواهد کرد.


معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مرکزی با اشاره به اینکه برقراری آرامش و امنیت در جامعه مرهون تلاش های پلیس و همکاری و همراهی مردم با سبز پوشان نیروی انتظامی است، افزود: امید است امسال نیز همچون سال های گذشته با رعایت هرچه بیشتر حرمت ماه مبارک رمضان و رعایت مولفه های نظم و امنیت اجتماعی به برپایی مراسم و برنامه های مذهبی و برقراری آرامش و نظم پرداخته شود.


وی، از شهروندانی که به دلایل مختلف از جمله مسافرت و بیماری قادر به روزه گرفتن نیستند تقاضا کرد از هرگونه اعمال و رفتاری که دلالت بر تظاهر به روزه‌خواری است مانند خوردن،‌ آشامیدن و استعمال دخانیات در ملاء عام پرهیز کرده و ضمن احترام به حقوق سایر مردم، حرمت این ماه مبارک را رعایت کنند.


سرهنگ خسروی از برخورد قانونی پلیس با حرمت شکنان خبر داد و گفت: پلیس استان با آن دسته از افراد یا صنوفی که حرمت ماه مبارک رمضان را رعایت نکرده و نسبت به احکام دینی بی توجهی نمایند، برخورد قانونی خواهد کرد.


معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مرکزی ادامه داد: بازدیدهای غیرمترقبه از واحدهای صنفی بویژه مراکز عرضه مواد غذایی جزء برنامه های پلیس این شهرستان در ماه مبارک رمضان است.


وی در بخش دیگری از سخنانش به ارایه خدمات توسط هتل ها، مهمان پذیرها، رستوران های بین راهی، پایانه ها، فرودگاه ها و ایستگاه های راه آهن در این ایام نورانی اشاره کرد و گفت: متصدیان این اماکن با اخذ مجوز از مراجع مربوطه و با رعایت شئونات اسلامی و پوشش فضای خود می توانند به مسافران خدمات ارایه دهند.


این مقام مسئول ادامه داد: سایر رستوران ها و مراکز ارائه دهنده خوردنی و نوشیدنی از اذان صبح تا زمان افطار حق پذیرایی از مشتریان را ندارند و فعالیت این اماکن از افطار تا سحر بلامانع است.


پایان پیام/
 

کد خبر 381906

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha