پذیرایی کانون محبان حضرت علی اکبر(ع) از روزه داران کرمانشاهی

خبرگزاری شبستان: کانون محبان حضرت علی اکبر(ع) در شب های ماه مبارک رمضان با برپایی ایستگاه افطاری از روزه داران کرمانشاهی پذیرایی می کند.

میثم مقدسی مدیرمسئول کانون فرهنگی هنری محبان شاهزاده علی اکبر(ع) کرمانشاه، با اشاره به فضایل ماه مبارک رمضان، به خبرنگار شبستان گفت: خدمت به روزه داران و میهمان کردن آنان بر سر سفره افطار یکی از کارهای توصیه شده و بسیار پسندیده در این ماه است.
 

وی با بیان اینکه تعدادی از کسبه و همشهریان در زمان کار و یا بازگشت به منزل که مقارن با اذان است موفق به باز کردن روزه خود نمی شوند، افزود: تهیه و توزیع افطاری به این عزیزان یکی از برنامه هایی است که همه ساله از سوی این کانون مورد توجه بوده است.
 

مقدسی، خاطرنشان کرد: این کانون از ابتدا تا انتهای ماه مبارک رمضان، با برپایی ایستگاه صلواتی افطار، هرشب میزبان روزه داران و مومنین کرمانشاهی است.
 

وی با اشاره به برپایی ایستگاه افطار در میدان غدیر از ساخت و نصب ماکت شش گوشه حرم امام حسین(ع) جهت افزودن حال و هوای معنوی به افطار روزه داران در این ایستگاه خبر داد.
 

مدیرمسئول کانون فرهنگی هنری محبان شاهزاده علی اکبر(ع) کرمانشاه، با اشاره به توزیع صلواتی شیرگرم، حلیم، آش عباسعلی، خرما، زولبیا، بامیه و آش رشته در این ایستگاه، یادآور شد: کانون محبان حضرت علی اکبر(ع) تا پایان ماه مبارک رمضان به ویژه در شب میلاد امام حسن مجتبی(ع) و لیالی قدر از مومنان روزه دار پذیرایی می کند.

 

وی به فرمایشات ائمه اطهار(ع) در خصوص دعوت روزه داران به افطار و ارزش والای این سنت پسندیده اشاره کرد و افزود: افطاری دادن به روزه داران و میزبانی از بندگان شایسته خدا از سنت های دیرینه مسلمانان در ماه رمضان است.

پایان پیام/
 

کد خبر 381937

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha