برگزاری بیش از یک هزار گفتمان دینی همزمان با ماه مبارک رمضان در همدان

خبرگزاری شبستان: کارشناس فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی همدان گفت: همزمان با ماه مبارک رمضان، قبل از نماز مغرب وعشا یک هزار و 380 گفتمان دینی در مساجد سراسر همدان برگزار می شود.

 به گزارش خبرگزاری شبستان از همدان و به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی همدان، رضا ویسی، کارشناس فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان همدان گفت: همزمان با ورود به ماه مبارک رمضان، قبل از نماز مغرب وعشاء در مساجد شهرستان همدان 46 مبلغ اعزامی با تجربه و کار آمد در جمع جوانان به گفتمان در زمینه مسائل دینی پرداخته اند.

 

ویسی اظهار داشت: موضوعیت گفتمان بر 30 محور برنامه ریزی و مساجد به عنوان پایگاه های هم اندیشی و برپایی گفتمان در نظر گرفته شده است.

 

وی در ادامه گفت: این برنامه روزانه و بصورت متمرکز در 46 مسجد اجرا خواهد شد و به یاری حق در پایان ماه مبارک یک هزار و 380  گفتمان توسط این اساتید برگزار می‌شود.

 

کارشناس فرهنگی ادامه داد: باید ماه رمضان را در ابتدا خوب درک کرد وشناخت،زیرا ماه بسیار پر فضیلت وبخشایشی است پس باید از لحظه لحظه این ماه مبارک بهره برداری کرد چرا که همانگونه که ائمه اطهار(ع) نیز بیان داشته اند ماه رمضان ماه برکت و ماه مغفرت و آمرزیده شدن است و باید کمال استفاده را از روزها وشب های این ماه کرد.

 

ویسی گفت: پیامبر اکرم(ص) نیز در مورد درجه و اهمیت ماه رمضان می فرماید: «ماه رجب ماه خدا و ماه شعبان ماه من و ماه رمضان، ماه امت من است، هر کس همه این ماه را روزه بگیرد بر خدا واجب است که همه گناهانش را ببخشد، بقیه عمرش را تضمین کند و او را از تشنگی و عطش دردناک روز قیامت امان دهد.»

 

پایان پیام/

 

کد خبر 382462

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha