70 پایگاه تابستانی میزبان محافل انس با قرآن دانش آموزان ایلامی

خبرگزاری شبستان: معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان ایلام، گفت: همزمان با ایام ماه مبارک رمضان محافل انس با قرآن در 70 پایگاه تابستانی با حضور دانش آموزان برگزار می شود.

عبد الرسول آقایی، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان ایلام، صبح امروز(14 تیر) در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام، اظهار کرد: در این پایگاه های تابستانی علاوه بر محافل انس با قرآن، دوره های آموزشی احکام و تفسیر قرآن برگزار می شود.


وی، با بیان اینکه دانش آموزان و همکاران و فرهنگیان استان با برنامه ریزی صورت گرفته در اعتکاف رمضانی حضور خواهند داشت، افزود: تمهیدات لازم برای برگزاری این مراسم معنوی با همکاری آموزش و پرورش و دیگر نهادهای فرهنگی در سطح مساجد فراهم شده است.


آقایی، با اشاره به اینکه این مراسم معنوی در دهه سوم ماه مبارک رمضان برگزار می شود، یادآور شد: اعتکاف رمضانی از 24 رمضان در نقاط مختلف استان با حضور کارکنان آموزش و پرورش، دانش آموزان و فرهنگیان فضایی آکنده از صمیمیت و معنویت با هدف عمق بخشی به نوسازی معنوی و تقویت بنیان‌ها و پایه‌های دینی و معرفتی و اعتقادی برگزار می شود.


معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان ایلام، بیان کرد: گرچه در ایام ماه رمضان سال جاری مدارس با اتمام سال تحصیلی تعطیل است اما برنامه های متنوعی در مناطق 14 گانه آموزش و پرورش این استان برای دانش آموزان و فرهنگیان، تدارک دیده شده است.


آقایی، ابراز کرد: حضور دانش آموزان و فرهنگیان در ختم قرآن کریم در مسجد جامع شهر ایلام و درس اخلاق و تفسیر قرآن کریم توسط نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام از دیگر برنامه های ایام ماه مبارک رمضان است.


وی، در ادامه یادآور شد: پیش بینی می شود که پایگاه های تابستانی در تابستان سال جاری میزبان حدود 12 هزار دانش آموز ایلامی باشند که برنامه های متنوعی در راستای غنی سازی اوقات فراغت آنان در این پایگاه ها برگزار می شود.


معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان ایلام، برگزاری اردوهای طرح هجرت 3، برگزاری اردوی آموزشی، مهارتی ویژه اعضای تشکیلات دانش آموزی پیشتازان و فرزانگان سازمان دانش آموزی و اردوهای تابستانی و مسابقات فرهنگی از جمله برنامه های ایام تابستان سال جرای در راستای غنی سازی اوقات فراغت دانش اموزان عنوان کرد.


پایان پیام/
 

کد خبر 382555

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha