آزمون سراسری قرآن کریم در ایلام برگزار می شود

خبرگزاری شبستان: آزمون سراسری قرآن کریم همزمان با سراسر کشور در مهرماه سال جاری در استان ایلام برگزار می شود.

حجت الاسلام علی چراغی پور، سرپرست معاونت قرآن وعترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، صبح امروز(14 تیر) در این خصوص به خبرنگار  خبرگزاری شبستان در ایلام، گفت: این آزمون در 15 مرکز و حوزه در نقاط مختلف استان ایلام برگزار می شود.


وی، با بیان اینکه ثبت نام برای شرکت در این آزمون از شنبه 11 مرداد سال جاری آغاز می شود، افزود: این آزمون در 4 مهر سال جاری برگزار می شود و پیش بینی می شود در حدود 2 هزار نفر از قرآن آموزان موسسات قرآنی این استان در آن شرکت کنند.


سرپرست معاونت قرآن وعترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، تصریح کرد: این آزمون در رشته های حفظ سه جز، پنج جز، 10 جز، 20 جز و کل قرآن کریم، ترجمه و مفاهیم قرآن کریم در سطح مقدماتی و تکمیلی و ویژه نوجوانان و تدبر در قرآن کریم و همچنین نهج البلاغه برگزار می شود.


چراغی پور، ابراز کرد: علاقه مندان به شرکت در این آزمون می توانند در موعد مقرر برای ثبت نام به سایت www.quranedu.ir/azmoon مراجعه و یا به موسسات قرآن و عترت محل سکونت خود مراجعه حضوری داشته باشند.


وی، شناسایی و کشف استعدادها و نخبگان و ایجاد فضای مناسب جهت پرورش و رشد فعالان قرآنی، بستر سازی و ایجاد زمینه های مناسب برای تربیت نیروی انسانی متخصص مورد نیاز در کشور و همچنین تشویق و ترغیب جوانان و نوجوانان به فعالیت های قرآنی از اهداف برگزاری این آزمون است.


سرپرست معاونت قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، در پایان خاطرنشان کرد: به افرادی که در این آزمون حد نصاب لازم را در هر بخش کسب کنند گواهینامه معتبر آموزشی از سوی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعطا می شود.


گفتنی است، در حال حاضر 82 موسسه قرآن و عترت زیر نظر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام فعالیت های قرآنی و آموزشی دارند.


پایان پیام/

 

کد خبر 382593

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha