دوازدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت در 13 حوزه امتحان در استان یزد برگزار می شود

خبرگزاری شبستان: معاونت فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد از برگزاری دوازدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت در 13 حوزه امتحانی استان خبر داد.

حسن مفیدی معاونت فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با اشاره به برگزاری دوازدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت همزمان با سراسر کشور در استان یزد گفت: این آزمون 4 مهر از ساعت 8 و 30 دقیقه در 13 حوزه امتحانی در استان برگزار می شود.

 

وی افزود: از این تعداد حوزه امتحانی 2 حوزه در شهرستان یزد و مابقی حوزه ها در سایر شهرستان های استان قرار دارد.

 

مفیدی با بیان اینکه دوازدهمین آزمون سراسری قرآن کریم در 17 رشته برگزار می شود اظهار داشت: این آزمون در رشته های حفظ 1 تا 30 جزء، مفاهیم، نهج البلاغه، تدبر در قرآن و طرح قرآنی 1448 برگزار می شود.

 

وی با اشاره به ثبت نام چهار هزار و 54 نفر از استان یزد در این آزمون گفت: این میزان ثبت نام کننده 37 صدم درصد از جمعیت استان را تشکیل می دهند.

 

مفیدی تصریح کرد: استان یزد از نظر تعداد ثبت نام کنندگان در مقام سوم کشور و از نظر تعداد ثبت نام کنندگان نسبت به جمعیت مقام نخست کشور را به خود اختصاص داده است.

 

وی افزود: این برای دومین سال پیاپی است که استان یزد توانسته در کشور از نظر تعداد ثبت نام کنندگان نسبت به جمعیت مقام اول کشور را به خود اختصاص دهد.

 

وی بیتشرین تعداد ثبت نام کننده در این آزمون را مربوط به شهرستان یزد دانست و گفت: یک هزار و 670 نفر از این شهرستان در دوازدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت شرکت کرده اند.

 

معاونت فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد تصریح کرد: شهرستان های میبد با 521 شرکت کننده و مهریز با 476 شرکت کننده در رتبه های بعدی قرار دارند.

 

وی بیشترین تعداد شرکت کننده در این آزمون را مربوط به بخش حفظ جزء 30 دانست و گفت: 646 نفر از شرکت کنندگان در این آزمون در بخش حفظ جزء 30 ثبت نام کرده اند.

 

مفیدی تصریح کرد: پس از بخش حفظ ، بخش 1448 با 583 شرکت کننده و حفظ جزء یک با 472 شرکت کننده بیشترین تعداد ثبت نامی را به خود اختصاص داده اند.

 

وی با اشاره به فعالیت خوب موسسات استان در انجام فرآیند ثبت نام این مسابقات گفت: موسسه مهد قرآن یزد توانسته است با ثبت نام 528 نفر در بین موسسات قرآنی کشور رتبه 9 را از نظر تعداد ثبت نام کنندگان به خود اختصاص دهد.

 

مفیدی تصریح کرد: موسسه حضرت زهرا(س) اردکان با 292 نفر ثبت نامی و موسسه ثقلین یزد با 228 ثبت نامی بیتریت تعداد شرکت کننده را در این آزمون به خود اختصاص داده اند.

 

وی در پایان تصریح کرد: به پذیرفته شدگان در این آزمون گواهی نامه پایان دوره آموزش عمومی قرآن کریم از سوی معونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعطا می شود.

 

پایان پیام/

کد خبر 402949

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha