شرکت بیش از یک هزار نفر در آزمون سراسری قرآن کریم در ایلام

خبرگزاری شبستان: سرپرست معاونت قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام از شرکت 1121 نفر در آزمون سراسری قرآن کریم در این استان خبر داد.

حجت الاسلام علی چراغی پور، سرپرست معاونت قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، صبح امروز(15 شهریور) در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام، اظهار کرد: این آزمون 4 مهر سال جاری همزمان با سراسر کشور در ساعت 8 و نیم صبح برگزار می شود.

 

وی، افزود: قرآن آموزان ایلامی در دو بخش قرآن و عترت و در رشته های ترجمه و مفاهیم قرآن در چهار سطح، تدبر در قرآن، حفظ جزءهای مختلف قرآن و ترجمه و مفاهیم نهج البلاغه در این آزمون شرکت می کنند.

 

سرپرست معاونت قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، ابراز کرد: ثبت نام برای شرکت در این آزمون از 15 مرداد آغاز و تا 25 مرداد ادامه داشت که با پایان مهلت ثبت نام، 1121 نفر در نقاط مختلف این استان در آزمون مذکور شرکت خواهند داشت.

 

چراغی پور، ترجمه و مفاهیم مقدماتی کد 1001 ، مفاهیم نهج البلاغه، ترجمه و مفاهیم تکمیلی کد 1006، تدبر قرآن کریم کد 3003، ترجمه و مفاهیم مقدماتی کد 1011، حفظ جزء اول قرآن کریم، حفظ کل قرآن کریم، حفظ 20 جزء اول قرآن کریم را رشته های این آزمون برشمرد.

 

وی، افزود: حفظ جزء30 قرآن کریم، ترجمه و مفاهیم نوجوانان کد 1007 ، حفظ 5 جزء اول قرآن کریم، حفظ موضوعی قرآن کریم، حفظ 10 جزء قرآن کریم، حفظ 15 جز قرآن کریم و ترجمه و مفاهیم مقدماتی کد 1002  نیز از دیگر رشته های آزمون سراسری قرآن کریم است.

 

سرپرست معاونت قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، تصریح کرد: این آزمون در شهرستان های ابدانان، ایوان، ملکشاهی، ایلام، مهران، دره شهر، دهلران و سرابله در 15 حوزه امتحانی برگزار می شود.

 

چراغی پور، همچنین از برگزاری آزمون طرح قرآنی 1448 در این استان خبر داد و گفت: آزمون طرح 1448 نیز در روز جمعه 4 مهر ساعت 11 صبح در محل های اعلام شده در هنگام ثبت نام برگزار می شود.

 

وی، با اشاره به نقش موسسات قرآنی در ترویج آموزه های قرآنی، خاطرنشان کرد: برگزاری دوره‌های آموزشی مفاهیم قرآن، ترجمه، حفظ و کلاس‌های تخصصی، دوره‌های مربیگری، مدرسی قرآن کریم، برگزاری مسابقات قرآنی به‌صورت ویژه در مناطق مختلف و برگزاری محافل انس با قرآن، از  فعالیت‌های این موسسات قرآنی است.

 

پایان پیام/

کد خبر 399590

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha