آزمون سراسری قرآن کریم در شهرکرد برگزار می‌شود

خبرگزاری شبستان: مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: آزمون سراسری قرآن و عترت 4 مهر به طور همزمان در سه شهرستان چهارمحال وبختیاری برگزار می شود.

جواد کارگران، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری امروز"25شهریور" به خبرنگار خبرگزاری شبستان از شهرکرد گفت: آزمون در دو حوزه قرآن و عترت و سه رشته ترجمه و مفاهیم، حفظ قرآن کریم و ترجمه نهج البلاغه برگزار می شود.

 

وی افزود: به منظور سنجش و ارزیابی شرکت کنندگان در دوره‌های آموزشی موسسات قرآنی، آزمون سراسری حفظ، ترجمه و مفاهیم قرآن کریم برگزار می‌شود.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: این آزمون با شرکت 604 نفر در موسسات قرآنی شهرستان های شهرکرد، فارسان و بروجن برگزار خواهد شد.

 

کارگران با بیان اینکه این آزمون همزمان با سراسر کشور و در چهارمین روز از مهرماه 93 برگزار خواهد شد، اضافه کرد: نقش تاثیرگذار و توانمندی موسسات قرآنی مردمی بر ترویج فعالیت‌ها و راه‌کار‌های قرآنی، ارتقای بصیرت جامعه و مواردی از این قبیل بر همگان آشکار شده است.

 

مدیر کل ارشاد اسلامی چهارمحال وبختیاری تصریح کرد: از سوی دیگر ارتقای کیفیت نظام تربیت مستعدان قرآنی و توانمند سازی علمی این افراد هدفی است که باید از سوی موسسات قرآنی با نگاه اساتید متخصص در امور قرآنی شکل دهی و دنبال شود.

 

وی خواستار نظام‌مند شدن برنامه‌های مؤسسات قرآنی، مردمی جهت پرورش افراد مستعد قرآنی شد و افزود: ارتقای کیفیت نظام تربیت مستعدان قرآنی و توانمندی علمی این افراد هدفی است که باید از سوی مؤسسات قرآنی با نگاه اساتید متخصص در امور قرآنی شکل‌دهی و دنبال شود.

 

کارگران در ادامه یکی از راهکارهای جذب مخاطبان به آموزه‌های قرآن و شکوفایی استعداد این افراد را مستلزم توسعه مهارت‌های علمی از طریق فضای مجازی دانست و بیان کرد: با توجه به اینکه اغلب نوجوانان و جوانان به سمت فضای مجازی جهت تعلیم و تربیت جذب می‌شوند، لازم است تا فرهنگ قرآنی در حوزه فضای مجازی توسعه یابد.

 

وی گفت: این آزمون در رشته های ترجمه و مفاهیم و حفظ در مقاطع زیر 12 سال به صورت شفاهی بعد از ظهر روز آزمون و بالای 12 سال به صورت کتبی برگزار می‌شود و به پذیرفته شدگان گواهی پایان دوره اعطا خواهد شد.

 

پایان پیام/

کد خبر 402463

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha