برگزاری 5 نشست تخصصی با رویکرد سبک زندگی قرآنی در بخش بین‌الملل

خبرگزاری شبستان: آگاهی با اشاره به افتتاح بخش بین‌الملل بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی قرآن از برگزاری پنج نشست تخصصی با رویکرد سبک زندگی قرآنی خبر داد.

مهرداد آگاهی، مدیر کل همکاری فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و مدیر بخش بین‌الملل بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی قرآن با اشاره به زمان افتتاح این بخش و اهم برنامه‌های آن به خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان گفت: همان‌طور که می‌دانید سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی جمهوری اسلامی ایران وظیفه دارد تا در خصوص تمام برنامه‌های بین‌المللی برای رایزنی حضور میهمانان خارجی فعالیت کند. در همین راستا این سازمان به جز سال گذشته در تمام ادوار برگزاری نمایشگاه بین‌المللی قرآن متولی بخش بین‌الملل بوده است. امسال نیز به واسطه فعالیت‌های خوب و گسترده انجام‌شده 30 پژوهشگر، هنرمند و محقق از 16 کشور جهان برای عرضه محصولات قرآنی و فرهنگی‌شان به بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی قرآن دعوت شده‌اند.

وی افزود: گفتنی است از میان این 30 پژوهشگر و هنرمند دعوت‌شده 10 نفر از کارشناسان برجسته حوزه‌های پژوهشی و 20 نفر از هنرمندان شاخص کشورهایی همچون مصر، پاکستان، مالزی، اوگاندا، لبنان، سوریه، مصر، کرواسی، کویت، فلسطین، عراق، روسیه، اسپانیا، ترکیه، هند، الجزایر، عراق هستند.

آگاهی با اشاره به برخی از آثار و محصولات فرهنگی، قرآنی ارایه‌شده در بخش بین‌الملل بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم تصریح کرد: بازدیدکنندگان نمایشگاه قرآن می‌توانند با حضور در بخش بین‌الملل از آثار هنری ارایه‌شده همچون خطاطی، نقاشی روی پوست، هنرهای تجسمی و غیره دیدن کنند. این بخش از ساعت 22 امشب 15 تیر در مرکز همایش‌های بین‌المللی باغ‌موزه دفاع مقدس با حضور ابوذر ابراهیمی ترکمان رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، حجت‌الاسلام محمدرضا حشمتی معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و رییس بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی قرآن و سایر معاونان افتتاح می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری نشست‌های تخصصی بخش بین‌الملل نمایشگاه قرآن گفت: پس از آغاز رسمی این بخش ما پنج نشست تخصصی را با حضور کارشناسان و اندیشمندان کشورهای خارجی برگزار می‌کنیم. در همین راستا نشست تخصصی با موضوع نگاه به وضعیت فعالیت پژوهشی قرآن به کارشناسی اندیشمند کشور روسیه، نشست تخصصی با حضور سخنران برجسته کشور مالزی، نشست درآمدی بر سبک زندگی قرآنی با حضور دکتر رضوی از ایالت پنجاب پاکستان، نشست پژوهش‌های قرآنی در عراق و نشست تخصصی تأویل در قرآن به کارشناسی پژوهشگر تونسی برگزار می‌شود.

شایان ذکر است، بخش بین‌الملل بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی قرآن از امروز تا پایان فعالیت این نمایشگاه در طبقه 1- سالن همایش‌های بین‌المللی باغ‌موزه دفاع مقدس واقع در بزرگراه حقانی میزبان بازدیدکنندگان است.

پایان پیام/

 


 

کد خبر 382780

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha