فعالیت مراکز نیکوکاری را با محوریت مساجد گسترش دهیم

خبرگزاری شبستان:مدیرکل کمیته امداد استان کهگیلویه و بویراحمد به محوریت مساجد به عنوان یک مرکز سیاسی، اجتماعی و دینی اشاره کرد و افزود: فعالیت های مراکز نیکوکاری را با محوریت مساجد گسترش دهیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، سیدغلامرضا متقی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان کهگیلویه و بویراحمد امروز (15 تیر) در دیدار با ائمه جماعات این استان، گفت: امید است با خودسازی و تهذیب نفس، در پایان ماه مبارک رمضان کارنامه قبولی اعمال خود را دریافت نماییم.

وی با اشاره به این که رویکرد کمیته امداد بر مبنای فقر زدایی است، افزود: کمیته امداد یک نهاد مردمی و خودجوش است که به دستور امام راحل برای کمک به نیازمندان تأسیس و خدمات چشمگیری بعد از انقلاب به مددجویان ارائه داده است.

متقی با بیان این که فقر یک مقوله گسترده است که از اول بشریت بوده و همچنین بی عدالتی و فاصله طبقاتی همیشه هست، اظهار داشت: اعتقاد ما شیعیان این است که با ظهور آقا امام زمان (عج) عدالت محقق می شود و همه فقر و محرومیت ها پایان می یابد.

این مسئول بیان داشت: همه تلاش ما این است که در یک افق بلند مدت 80 درصد از هزینه های فقرزدایی را مردمی کرده و مردم نیکوکار در راستای کمک به نیازمندان مشارکت بیشتری داشته باشند تا وابستگی این نهاد به دولت کمتر شود.

متقی افزود: این سیاست کلی کمیته امداد در درازمدت است و سال به سال باید صورت پذیرد تا به آن افق مطلوب برسیم.

وی به محوریت مساجد به عنوان یک مرکز سیاسی، اجتماعی و دینی اشاره کرد و اظهار داشت: مسجد صرفاً به بعد معنوی ختم نمی شود، باید این فرهنگ را احیاء کنیم و فعالیت های مراکز نیکوکاری را با محوریت مساجد گسترش دهیم.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان کهگیلویه و بویراحمد به افتتاح 12 مرکز نیکوکاری در استان اشاره کرد و گفت: باید نیازمندان هر محله را شناسایی و کمک های جمع آوری شده را برای نیازمندان اطراف آن مسجد هزینه کنیم.

متقی دومین محوریت را علما و روحانیون و ائمه جمعه برشمرد و ابراز داشت: چون محوریت برنامه هایی از قبیل احسان، انفاق و خیرات، قرآنی است، باید از زبان کارشناس دینی تبلیغ صورت گیرد تا به نتیجه مطلوب برسد.

وی تأکید کرد: باید برای جمع آوری کمک های مردمی جهت برپایی سفره های افطاری برای نیازمندان صندوقی در مساجد گذاشته شود.

این مسئول طرح اکرام ایتام برای حامی یابی یتیمان تحت حمایت، طرح مفتاح الجنه برای سرکشی از نیازمندان با حضور مسئولین، جمع آوری فطریه و طرح همیان مولا برای جمع آوری کمک های مردمی را از دیگر طرح های این نهاد در ماه مبارک رمضان عنوان کرد.

متقی در پایان با تقدیر و تشکر از خیرین و نیکوکاران، آمادگی کمیته امداد را جهت دریافت کمک های مردمی در این ماه مبارک اعلام کرد و گفت: امید است مخلصانه و صادقانه بتوانیم در راه خدمت به نیازمندان گام برداریم و در خدمت اسلام و مسلمین باشیم.

پایان پیام/
 

کد خبر 382906

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha