عدم رضایت شیعیان به وضعیت امروز عراق از نشانه های انتظار است

خبرگزاری شبستان: استاد اخلاق حوزه علمیه اصفهان گفت: عدم رضایت شیعیان به وضعیت امروز عراق از نشانه های انتظار است و شیعیان خواهان ظهور امام زمان(عج) هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، آیت الله محمد ناصری، استاد اخلاق حوزه علمیه اصفهان امروز "15 تیر" در درس اخلاق روزهای ماه مبارک رمضان در مسجد کمر زرین اصفهان با بیان اینکه غیبت به دو معنی عدم شناخت و عدم حضور است، اظهار داشت: ما در غیبت امام زمان(عج) با عدم شناخت آن حضرت روبرو هستیم و زمانی که آن حضرت ظهور پیدا کنند، بسیاری از افراد اظهار دیدن آن حضرت در دوران غیبت را دارند.


وی افزود: امام زمان(عج) در جامعه حضور دارند اما به دلیل اینکه شناخت از ایشان نداریم، حضور ایشان را درک نمی کنیم.


آیت الله ناصری با اشاره به علائم انتظار گفت: انتظار فرج بسیار ثواب و اجر دارد و منتظر واقعی نباید مرتکب جرم و گناه شود و به وضع فعلی راضی نباشد و برای تغییر وضعیت تلاش کند.

 

وی با اشاره به وضعیت شیعیان عراق و سایر کشورهای جهان که در نبرد با دشمنان اسلام و تشیع هستند، گفت: عدم رضایت شیعیان به وضعیت امروز شیعیان عراق و جهان از نشانه های انتظار است.

 

استاد اخلاق حوزه علمیه اصفهان با بیان اینکه انتظار نتیجه وضعیت ایمانی و اعتقادی ماست، تصریح کرد: کسی که منتظر امام زمان(عج) است باید گناه نکند و از نظر اعتقادی به موضوع امامت ایمان داشته باشد.

 

وی، رعایت حقوق اجتماعی را از نتایج انتظار عنوان کرد و گفت: اگر کسی به فرج امام زمان(عج) ایمان داشته باشد، حقوق دیگران را تضییع نمی کند و به حق و حقوق دیگران احترام می گذارد.

 

آیت الله ناصری بر تقویت رابطه با امام زمان(عج) تاکید کرد و افزود: باید برای فرج امام زمان(عج) دعا کنیم چرا که با ظهور منجی عالم بشریت، همه مشکلات مرتفع می شود.

 

پایان پیام/

کد خبر 382950

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha