مجلس همواره از تیم مذاکره کننده هسته ای حمایت کرده است

خبرگزاری شبستان: نماینده تهران در مجلس با بیان اینکه مجلس همواره از تیم مذاکره کننده هسته ای حمایت کرده است گفت: ملاک این است که خط قرمزهایی که تعیین کرده اند حفظ شود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان، حمید رسایی نماینده تهران در مجلس در ادامه جلسه علنی امروز یکشنبه 15 تیر در تذکری و با استناد به بند 11 ماده 24 گفت: یکی از وظایف هیئت رییسه مجلس دفاع از حقوق نمایندگان و شان و جایگاه مجلس است، متاسفانه هر از چند گاهی در برخی رسانه‌های یک جریان سیاسی خاص اتهاماتی متوجه مجلس می شود و پیگیری حقوقی نیز نمی شود.

 

وی اظهار کرد: در دولت معاونت حقوقی فعال است و اگر کسی به کلیات دولت اتهامی را وارد کند پیگیری حقوقی می شود.

 

رسایی خطاب به لاریجانی گفت: من یکبار نیز با شما مطرح کرده ام که برای مجلس باید این اقدام شود هر چند ما از نقد استقبال می کنیم ولی برخی از حرفها اتهام است.

 

رسایی ادامه داد: هفته گذشته در روزنامه ای ادعا شده است که وزارت خارجه حاضر به بحث با مجلس در موضوع هسته ای نشد و برداشت وزارت خارجه این بود که از این جلسات برای جاسوسی از روند مذاکرات استفاده می شود.

 

نماینده تهران در مجلس تاکید کرد: آیا وزارت خارجه چنین برداشتی را به این روزنامه اعلام کرده است که من بعید می دانم اما این روزنامه در حالی با بی حیایی تمام نمایندگان مجلس را متهم به جاسوسی در موضوع هسته ای می کند که در ایام فتنه سال 88 برخی از خبرنگارانش به همین دلیل بازداشت شده اند. و یکی از خبرنگاران این روزنامه همین الان به دلایل مختلف بازداشت شده است و مسئولان این روزنامه نیز می دانند که این چرا بازداشت است و اعلام کنند تا مردم بدانند مفهوم جاسوسی است روند این روزنامه همواره حمایت از مجلس ششم بوده است که تعداد زیادی از نمایندگان همسو با مدیرمسئول این روزنامه در حال حاضر یا در سازمان های جاسوسی غربی هستند و یا در رسانه های منتسب به این سازمان به عنوان کارشناس صحبت می کنند.

 

رسایی نیز گفت: حرف من این است که این موارد را علاوه بر این هیئت نظارت باید پیگیری شود هیئت رییسه مجلس نیز واحد حقوقی می خواهد تا در اینگونه موارد نسبت به این موارد فعال باشد.

 

رسایی تصریح کرد: مجلس همواره از تیم مذاکره کننده حمایت کرده است به شرط اینکه از خط قرمزهایی که رهبری به ویژه در 20 فروردین ماه سال جاری تعیین کرده اند عبور نکنند.

 

لاریجانی نیز در پاسخ به این تذکر رسایی گفت: ملاک نیز این است که چارچوبهای نظام در مذاکرات رعایت شود و رسانه ها نیز توجه کنند که ادب حکومتی را در این زمینه ها رعایت کنند.

پایان پیام/
 

کد خبر 382960

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha