زیبایی ظهور با کرامت انسانی در دعای افتتاح

خبرگزاری شبستان: رئیس مرکز تخصصی نماز با اشاره به رسیدن انسان به مقام کرامت در دولت امام عصر(ع)، گفت: انسان با ولایت پذیری به مقام کرامت می رسد، چراکه زیبایی ظهور کرامت انسانی است.

حجت الاسلام محمدصادق کفیل، در گفت و گو با خبرنگار حوزه مهدویت خبرگزاری شبستان با بیان اینکه در دعای افتتاح برای عزت، نصرت و گشایش در کار حضرت ولی عصر(ع) از خدا درخواست می کنیم، گفت: در فراز پایانی دعای افتتاح از خدا درخواست می کنیم که دین و سنت پیامبر(ص) با ظهور حضرت جهان را فراگیرد.
وی یکی از مهمترین دلایل غیبت را نداشتن بیعت طاغوت بر گردن امام دانست و بیان داشت: امام غایب شدند تا بیعت طاغوت بر گردنشان نباشد و ما در این دعا مطرح می کنیم که امام بیایند و چیزی از حق از ترس خلق مخفی نماند، ما دعا می کنیم که با ظهور امام جامعه حق محور شود و حق گیتی را فرا گیرد.
حجت الاسلام کفیل با اشاره به فراز دیگری از دعای عهد مبنی بر "اللَّهُمَّ إِنَّا نَرْغَبُ إِلَیْکَ فِی دَوْلَةٍ کَرِیمَةٍ" خاطرنشان کرد: در این فراز می گوییم خدایا ما راغبیم به سوی تو اینکه رغبت ما در حکومت تو رخ می دهد. همانگونه که برای ایجاد جامعه توحیدی دولت توحیدی نیاز است.
رئیس مرکز تخصصی نماز با اشاره به خطبه 215 نهج البلاغه، اظهارداشت: امام علی(ع) در این خطبه می فرمایند رعیت به رستگاری و صلاح می رسند. با صالح شدن روسا و مدیران به این معنی که برای اصلاح جامعه نیاز به دولت مرد صالح و دولت صالحان نیاز داریم.
وی با بیان اینکه دعای افتتاح ضرورت ایجاد دولت توحیدی و دولت خدامحور را تبیین می کند، تصریح کرد: امام علی(ع) در این خطبه می فرمایند ما سردمداران باید دین محور باشیم و امام زمان(ع) زمانی که ظهور می کنند. بستر ایجاد جامعه توحیدی را فراهم می کنند و ما راغب هستیم، برای رسیدن به این دولت تا در آن با تو عشق بازی کنیم.
حجت الاسلام کفیل با اشاره به وظیفه حاکمیت ها در دوران غیبت، ادامه داد: تمام دولت ها وظیفه دارند که بسترسازی کنند برای پیوند جامعه با خداوند متعال و موانع پیوند را از بین ببرند و امام زمان(ع) نیز این کار را می کنند.
این پژوهشگر مهدوی بااشاره به عبارت دولت کریمه در این فراز دعای افتتاح، گفت: در دولت کریمه انسان به مقام کرامت می رسد. همانطور که خداوند در قرآن می فرماید ما انسان را تکریم کردیم و بین همه مخلوقات مکرم کردیم.
وی با بیان اینکه امام زمان(ع) در دولت خود بسترسازی برای رشد انسان ها می کنند، افزود: این درحالی است که رشد انسان در عشق بازی با خداست. زیرا افق انسان رسیدن به حق است و انسان برای رسیدن به خالق خود خلق شده است.
حجت الاسلام کفیل بااشاره به فراز دیگری در دعای افتتاح "تُعِزُّ بِهَا الْإِسْلامَ وَ أَهْلَهُ وَ تُذِلُّ بِهَا النِّفَاقَ وَ أَهْلَهُ" خاطرنشان کرد: این فراز به عزت اسلام در حکومت امام عصر(ع) اشاره دارد و اینکه عزت اسلام در دولت حضرت کل گیتی را فرا می گیرد.
این پژوهشگر مهدوی عزت اسلام را به اجرای قوانین اسلام و قرآن و سنت دانست و بیان داشت: با اجرای قوانین زندگی براساس آیات قرآن می شود و قانون زندگی براساس قرآن شکل می گیرد. همچنین نفاق ذلت پیدا می کند.
وی با بیان اینکه عزت اسلام و عزت اهل اسلام در این فراز بیان شده است، اظهارداشت: در دولت کریمه امام عصر(ع) هم اسلام و هم مسلمانان عزت پیدا می کنند و ریشه نفاق در حکومت حضرت شکسته می شود.
حجت الاسلام کفیل با اشاره به فراز دیگری از دعای "و تَجْعَلُنَا فِیهَا مِنَ الدُّعَاةِ إِلَى طَاعَتِکَ وَ الْقَادَةِ إِلَى سَبِیلِکَ" و نقش ما در حکومت امام عصر(ع) تصریح کرد: نقش ما در حکومت حضرت دعوت گری، تبلیغ و رهبری است.
رئیس مرکز تخصصی نماز با بیان اینکه این فراز دعا افق بسیار زیبایی را برای زندگی منتظران مطرح می کند، اظهارداشت: یکی از مهمترین نقش های ما آماده شدن برای رهبری در حکومت امام عصر(ع) است. چرا که دوران غیبت دوران تمرین و آماده شدن و برنامه ریزی برای مهیا شدن و رسیدن به حکومت توحید است.
وی گفت: انسانی که می خواهد برای حکومت امام عصر(ع) دعوت گری کند، باید زندگیش بر این اساس تعریف شود. اینکه زندگیش پوچ، تکراری و بی هدف نیست و باید با تلاش و پرکاری و پویایی آماده رهبری شود.
حجت الاسلام کفیل با اشاره به عبارت "وَ تَرْزُقُنَا بِهَا کَرَامَةَ الدُّنْیَا وَ الْآخِرَةِ" ادامه داد: انسان با نجات از هوس ها و تعلقات مادی و با مهار نفس و رشد عقل همچنین با سفره نشینی با قرآن و حرکت در مسیر امامت و ولایت پذیری و رهرو بودن به مقام کرامت خواهد رسید. چرا که زیبایی ظهور کرامت انسانی است. رسیدن انسان به اهداف عالیه ای که خدا در خلقت او تعریف کرده است.


پایان پیام/

کد خبر 382964

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha