37 میلیارد تومان وام اشتغالزایی به مددجویان کمیته امداد پرداخت می شود

خبرگزاری شبستان: مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: 37 میلیارد و 700میلیون تومان تسهیلات اشتغالزایی در قالب قرض الحسنه برای مددجویان کمیته امداد استان اردبیل پیش بینی شده است.

بهروز زلالی، مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اردبیل، اظهار داشت: این تسهیلات از محل منابع بانک‌های دولتی و غیردولتی به منظور اشتغالزایی در بین مددجویان کمیته امداد و تلاش در جهت توانمندسازی خانواده های نیازمند پیش بینی شده است.


وی، با بیان اینکه بانک ها باید نهایت همکاری را با این افراد داشته باشند تا از این طریق جوان جویای کار در خانواده نیازمند، خود به تولید کننده و کارآفرین تبدیل شود، افزود: متاسفانه پیگیری و وهمکاری مناسبی را از سوی بانک ها به خصوص بانک های غیر دولتی شاهد نیستیم.


زلالی، با اعلام این مطلب که اقدامات کمیته امداد در جهت رفع نیازمندی های خانواده های تحت حمایت و نشاط بخشیدن به زندگی خانواده های نیازمند است، تصریح کرد: سیاست اصلی ما توانمندسازی خانواده های تحت حمایت و خارج کردن آنها از چرخه حمایت است و در این راستا به کمک سایر دستگاه های اجرایی نیازمند هستیم.


مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل، در تشریح برنامه‌ های اوقات فراغت تابستان برای خانواده های تحت حمایت این نهاد، ادامه داد: فعالیت های فرهنگی در اولویت کاری کانون های فرهنگی هنری کمیته امداد است و کمیته امداد در تلاش است برای پنج هزار و 600 دانش‌آموز و یک‌هزار و 700دانشجوی تحت پوشش اوقات فراغت مطلوبی را تدوین کند.


این مقام مسئول، فعالیت سه کانون دائمی و 22 کانون‌ موقت در شهرستان های استان را یادآور شد و بیان داشت: ما در این کانون ها تفریحات سالمی را پیش بینی کرده ایم که از جمله آن می توان به جشنواره های فرهنگی هنری، کلاس های آموزشی در تمام سنین، اردوهای خانوادگی و زیارتی، مسابقات ورزشی، جشنواره های قرآنی و برنامه های فرهنگی و تربیتی اشاره کرد.


زلالی، از برگزاری و اجرای 25 عنوان برنامه در قالب اوقات فراغت بعد از ایام امتحانات برای فرزندان خانواده های تحت پوشش خبر داد و اضافه کرد: هفت هزار نفر از این برنامه ها بهره مند شده اند و ما در این راستا پیش بینی کرده ایم تا خانواده هایی که به مشهد مقدس و قم نرفته اند را از فیض زیارت این مکان های مقدس بهره مند سازیم.


مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل، در پایان سخنان خود از اجرای طرح کوثر برای تامین جهیزیه نوعروسان خبر داد و گفت: 12 هزار دختر در آستانه ازدواج در بین خانواده های تحت پوشش وجود دارد که تامین جهیزیه آنها با وام های 2 یا چهار میلیونی امکان پذیر نیست و ما در این زمینه نیازمند ورود جدی خیرین به این مهم هستیم.


پایان پیام/

 


 

کد خبر 383224

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha