خیرین در طرح حج فقرا مشارکت جدی داشته باشند

خبرگزاری شبستان: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اردبیل، گفت: طرح حج فقرا برای جمع آوری کمک های مردمی و مشارکت در اعزام افراد نیازمند به سرزمین وحی است و به کمک جدی خیرین نیازمند هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، بهروز زلالی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اردبیل پیش از ظهر امروز (14 تیرماه) در نشست خبری با خبرنگاران به تشریح برنامه های اوقات فراغت مددجویان تحت پوشش در فصل تابستان و برنامه های اجرایی ماه مبارک رمضان پرداخت و اظهار کرد: در ماه مبارک رمضان با توجه به شرایط خاصی که دارد نیازهای اولیه خانواده های تحت پوشش را تامین می کند و خیرین استانی و خارج از استان قدم های بزرگ از بابت تامین مایحتاج خانواده های نیازمند در این ماه داشته اند.


وی، با اشاره به اینکه مساعدت های خیرین و نیکوکاران در تامین نیاز افراد نیازمند قابل قبول است، تصریح کرد: معنویات و فیوضات خاص این ماه برای خانواده های نیازمند خاص است و کمیته امداد امام خمینی (ره) سعی در مرتفع کردن این مشکلات دارد و تاکنون 30 هزار خانوار از خدمات و برنامه های این اداره بهره مند شده اند.


زلالی، با اعلام اینکه تاکنون 6هزار و 300 پرس غذای گرم در بین نیازمندان طی این ماه توزیع شده است، خاطر نشان کرد: برپایی سفره های افطاری و توزیع سبد کالا با کمک افراد خیر و مشارکت موسسات خیریه و هیات امنا مساجد در محلات صورت گرفته است.


مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره)، با بیان اینکه در ماه رمضان برنامه ویژه با نام مفتاح الجنه برگزار شده است، افزود: برنامه مفتاح الجنه برای حضور خیرین در منزل افراد نیازمند و مجالست با این خانواده و آشنایی با وضعیت آنها برنامه ریزی شده است و این نوعی پیوند بین افراد نیکوکار و خانواده های نیازمندان است.


این مقام مسئول، از دیگر برنامه این ماه را طرح محسنین نامید و گفت: این طرح با هدف تحت حمایت قرار دادن ایتام و خانواده های بیماران خاص توسط خیرین است و تاکنون بیش از سه هزار و 500 یتیم تحت پوشش نیکوکاران قرار گرفته و هزینه های بیماران صعب العلاج نیز که هزینه سنگینی است با مشارکت های مردمی و خیرین تامین شود.

 

وی، با اشاره به اینکه فریضه حج یک آرزو برای هر مسلمان هست، عنوان کرد: طرح حج فقرا برای جمع آوری کمک های مردمی و مشارکت در اعزام افراد نیازمند به سرزمین وحی است تا افراد کمک درآمد نیز از این فیض بهره مند شوند و در این راستا به کمک جدی خیرین نیازمند هستیم.


زلالی در پایان سخنان خود، جشن گلریزان برای زندانیان آبرومند و جرایم غیر عمد برپا خواهد شد، یادآور شد: ضیافت رمضان با هدف اطعام نیازمندان و جمع آوری کمک هزینه این برنامه با مشارکت های مردمی از 14 رمضان آغاز و تا 23 رمضان ادامه خواهد داشت که در شهرستان ها این جمع آوری کمک در مصلی ها و در شهر اردبیل در مصلی و بقعه شیخ طفی الدین اردبیلی همچون سال های گذشته برپا خواهد شد.


پایان پیام/
 

کد خبر 382549

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha