آغاز فراخوان طرح «برایم قصه بگو» به مناسبت سالگرد آذر یزدی دراستان یزد

خبرگزاری شبستان: سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد گفت: برنامه های متنوعی به مناسبت سالروز درگذشت آذر یزدی در استان برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از یزد و به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد، محمد رضا دهبیدی پور سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با اشاره به سالگرد درگذشت آذر یزدی در 18 تیر، از انتشار کتاب گویش یزدی همراه با لوح فشرده شامل 10قصه بازنویسی شده از آثار مرحوم مهدی آذر یزدی خبر داد و گفت: این کتاب با عنوان "نشک خوروسی و قصه های دیگر" منتشر و رونمایی می شود.

 

دهبیدی پور در ادامه از فرخوان طرح "برایم قصه بگو"خبر داد و گفت: این طرح به مناسبت سالگرد آذر یزدی منتشر شده است.


وی افزود: این طرح مشمول خانواده های جوان به منظور گسترش فرهنگ قصه گویی و آثار تربیتی آن بر خانواده های جوان و همچنین انتقال مفاهیم و تجربیات به نسل آینده توسط دبیرخانه بنیاد آذر یزدی منتشر شده است.

 

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد فراهم سازی بستر فعالیت های فرهنگی و هنری در دبیرخانه بنیاد آذر یزدی در زمینه نقد و بررسی آثارمنتشر شده در حوزه کتاب کودک و نوجوان را از دیگر برنامه های این اداره کل به مناسبت سالگرد آذر یزدی عنوان کرد.

 

وی گفت: بدین منظور زمینه سازی دفتر پژوهش های بازنویسی آثار ادب شفاهی در دبیرخانه بنیاد آذر یزدی صورت پذیرفته است.

 

اهداء کتاب به مهدکودک ها و مهدهای قرآن و حضور اصحاب فرهنگ و هنر در مقبره این نویسنده شهیر را از دیگر برنامه های این اداره کل به مناسبت سالروز درگذشت آذر یزدی عنوان کرد.

 

پایان پیام/


 

کد خبر 383248

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha