800 مبلغ بومی و اعزامی در مساجد گلستان به تبلیغ دین می پردازند

خبرگزاری شبستان: معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی گلستان با بیان اینکه هرساله حدود 800 مبلغ به مساجد استان اعزام می شوند،گفت: مساجد استان با محوریت روحانیون در ماه رمضان برنامه های فرهنگی خوبی را اجرا می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین جواد نجفی، معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان، به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: یکی از مهمترین برنامه های این اداره کل در ماه مبارک رمضان، اعزام روحانیون به مساجد شهر و روستاهای استان است.


وی با بیان اینکه هرساله حدود 800 مبلغ بومی و اعزامی از مشهد و قم به مساجد استان اعزام می شوند، افزود: مساجد استان با محوریت روحانیون در این ماه برنامه های فرهنگی خوبی را اجرا می کنند.


حجت الاسلام نجفی اظهارداشت: اقامه نماز جماعت، بیان احکام و معارف دینی، برگزاری کلاس های آموزشی، برگزاری کلاس های قرآن، اجرای مراسمات مناسبتی به ویژه شب های قدر و اعمال ویژه شب های قدر از جمله برنامه های این ماه است.


وی با اشاره به اینکه طرح اوقات فراغت تابستان امسال با ماه مبارک رمضان مقارن شده است، تصریح کرد: یکی از مهمترین برنامه های طرح اوقات فراغت برگزاری کلاس های هسته های فرهنگی جوان به صورت گفتمان است که در پایان، هر کلاس نشریه ای را با استانداردهای خاص خود چاپ می کند.


معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان خاطرنشان کرد: طرح سالم سازی دریا با اجرای برنامه های فرهنگی سازمان در دو شهر بندرترکمن و بندرگز، همایش تکریم و تجلیل از مداحان فقید در شب هفدهم ماه مبارک رمضان، جشن میلاد امام حسن مجتبی (ع) در نیمه ماه مبارک رمضان به صورت خودجوش در مساجد و هیئت های مذهبی از دیگر برنامه های ماه مبارک رمضان است.


وی اجرای برنامه های ویژه شب قدر را یکی از شاخص ترین برنامه های این ماه دانست و اظهارداشت: این برنامه با همکاری دستگاه های فرهنگی در سراسر استان برگزار می شود.


معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان تصریح کرد: مراسم دسته روی شهادت امیرالمومنین در سراسر استان و شرکت در راهپیمایی روز قدس از دیگر برنامه های ماه مبارک رمضان است.


پایان پیام/

کد خبر 383285

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha