روحانیون سطح 2و3 به عنوان مربی و استاد احکام تربیت می شوند

خبرگزاری شبستان: معاون آموزش مرکز موضوع شناسی احکام فقهی گفت: در این ستاد روحانیون سطح 2 و 3 طی دو سال آموزش های لازم در خصوص احکام را فرا می گیرند.

به گزارش خبرنگار سرویس قرآن و معارف خبرگزاری شبستان ، حجت الاسلام علایی نژاد معاون آموزش مرکز موضوع شناسی احکام فقهی در نشست ضرورت موضوع شناسی احکام فقهی در بخش حوزوی بیست و دومین نمایشگاه بین المللی قرآن با بیان اینکه در دو غرفه بخش حوزوی به موضوع احکام پرداخته می شود ، اظهارداشت : ستاد ترویج احکام دین از نیمه سال 87 کار خود را با رویکرد تربیت مربی و استاد احکام آغاز کرده است.
وی با بیان اینکه تاکنون 4 دوره فارغ تحصیل در این ستاد تربیت شده است ، افزود: در این ستاد روحانیون سطح 2 و 3 طی دو سال آموزش های لازم در خصوص احکام را در 4 گرایش ؛ فقه و رسانه ، استاد احکام ، مبلغ احکام و مربی کودک و نوجوان فرا می گیرند.


علایی نژاد با اشاره به اینکه هم اکنون دو مرکز آموزش مربی در تهران و قم فعال است ، تصریح کرد : در زمینه پژوهش و تدوین امسال 5 کتاب به چاپ رسید که 4 اثر آن تالیف استاد فلاح زاده شامل ؛ تفاوت فتوای مراجع ، تقسیم ارث ، آموزش فقه و احکام فقه ویژه مخاطبان بین الملل است و اثر دیگر چاپ شده نیز روش نوین در بیان احکام ویژه جوان است .
معاون آموزش مرکز موضوع شناسی احکام فقهی با ابراز امیدواری از اینکه این مرکز با همکاری بیش از پیش حوزها های علمیه غعال تر خواهد شد ، گفت:برای اولین بار در حوزه های علمیه بحث خارج موضوع شناسی با حضور بیش از 60د نفر از اساتید طرح می شود و مبانی نظری موضوع شناسی و برخی موضوعات مانند استهاله و ... بررسی می شود.
وی در پایان خاطرنشان کرد: بخش پژوهش مرکز در 8 گروه علمی ؛ عبادات ، پزشکی ، اقتصاد ، جزا و قضا ، رسانه و فرهنگی و هنری ، بانوان ، سیاسی و اجتماعی در حال فعالیت هستند و خدمات شایسته ای ارائه می کنند.
پایان پیام/.
 

کد خبر 383489

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha