دیدار دو دوست نابینا در بینایی پس از 32 سال

خبرگزاری شبستان: برنامه ماه عسل در نهمین روز از ماه مبارک رمضان با موضوع دیدار دو دوست پس از 32 سال بر روی آنتن رفت.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری شبستان، برنامه ماه عسل در نهمین روز از ماه مبارک رمضان با اجرای احسان علیخانی بر روی آنتن رفت.

 

میهمان برنامه دبیر بازنشسته‌ای است که در کودکی بر اثر درست‌کردن مواد محترقه چشمان خود را از دست داده است.

 

او که اکنون 53 سال دارد از کودکی خود می‌گوید که در جنوبی‌ترین نقطه تهران منطقه خزانه و در یک خانواده پرجمعیت 9نفره به دنیا آمده است که پدرش کارگر بوده است.

 

وی از حادثه‌ای که موجب شده تا بینایی خود را از دست دهد، می‌گوید که شش سال داشت، هنگامی که مواد منفجره درست می‌کرد در دست‌اش می‌ترکد و دست و صورت زخمی و نابینا می‌شود و دکترها از بینایی وی ابراز ناامیدی می‌کنند.

 

وی با بیان اینکه ناامید شدم چرا که به این واقعیت پی بردم دیگر بینا نمی‌شوم، اظهار کرد: اما هنگامی که به مدرسه نابینایان رفتم امید خود را بدست آوردم و 17-18 سال بینایی نداشتم.

 

وی ادامه می‌دهد: هیچ‌وقت امید بینایی را از دست ندادم و در رویاهایم بدست‌آوردن بینایی‌ام را می‌دیدم.

 

عبدی‌پور اظهار کرد: خیلی تصادفی با یکی از دوستانم به چشم‌پزشکی رفتیم تا او قطره‌ای بگیرد و من در اتاق انتظار نشستم و بعد از تمام‌شدن کار دوستم داشتیم می‌رفتیم که دکتر مرا صدا زد و گفت آقا شما چی؟ من گفتم کاری ندارم و دکتر گفت من با شما کار دارم.

 

وی ادامه داد: دکتر گفت دوستی دارم که شما را شاید بتواند مداوا کند و من رفتم پیش آن دکتر، گفت باید به اسپانیا بروی.

 

عبدی‌پور با بیان اینکه من عازم اسپانیا شدم، تصریح کرد: در سفر با یک جانباز به عنوان حسین میرزایی آشنا شدم که یک چشم‌اش ترکش خورده بود ما با هم همسفر شدیم و به اصرار ایشان بنیادشهید به من در اسپانیا جا و مکان داد چرا که حسین میرزایی به مسئولان گفت اگر مرا نبرند او هم دیگر مداوا نمی‌کند.

 

وی با بیان اینکه حسین میرزایی پس از 2 ماه به ایران بازگشت، تصریح کرد: اما من کارم بسیار طول کشید، سال 61 رفتم و سال 63 توانستم دنیا را ببینم اما متأسفانه دیگر حسین را ندیدم.

 

در ادامه برنامه، میهمان بخش دوم همان حسین میرزایی بود که از سوی برنامه ماه عسل دعوت شده بود.

 

احسان علیخانی خطاب به عبدی‌پور گفت آیا ایشان را می‌شناسید و او پاسخ داد من در دنیای بینایی هیچ‌وقت ایشان را ندیده‌ام و علیخانی اصرار کرد که کمی دقت کنید و عبدی‌پور گفت نکند ایشان میرزایی هستند و علیخانی گفت از خودشان بپرسید که آیا میرزایی هست یا نه و میهمان بخش دوم پاسخ داد بله من حسین میرزایی هستم و همدیگر را به آغوش کشیدند.

 

عبدی‌پور اظهار کرد: من در بینایی هیچ‌وقت ایشان را ندیده‌ بودم و فکر می‌کردم یک آدم سبزه‌رو و کشیده‌ای است و از آن موضوع 32 سال گذشته است.

 

حسین میرزایی که از روستاهای کرمان به برنامه آمده بود از خود می‌گوید که سه بار عازم جبهه شده است و در عملیات بیت‌المقدس یکی از چشمان‌اش را از دست داده و دیگر بینایی خود را بدست نیاورده است.

 

احسان علیخانی خطاب به حسین میرزایی می‌گفت دلیل این همه معرفت شما چیست، پدر و مادر شما در روستا چه کردند که فرزندی با این معرفت تربیت کردند؟

 

میرزایی در پاسخ گفت: پدر و مادر من تنها نان حلال بر سر سفره آورده‌اند.

 

پایان پیام/


 

کد خبر 383544

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha