گسترش فرهنگ مطالعه با تغییر سبک کتابخوانی ایجاد می شود

خبرگزاری شبستان: فرماندار شهرستان کیار گفت: برای گسترش فرهنگ مطالعه بایستی از روش های جدید استفاده شود.

 به گزارش خبرگزاری شبستان از شهرکرد، قدمعلی مردانی، فرماندار شهرستان کیار امروز"18تیر"در اولین جلسه مشترک انجمن کتابخانه های شهرستان کیار و بخش ناغان که در سالن جلسات فرمانداری کیار برگزار شد، با بیان اینکه فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در جامعه ما مورد کم توجهی و کم مهری قرار گرفته است گفت: باید با بهره گیری از شیوه های نوین و تغییر سبک کتابخوانی در جهت ارتقای سطح مطالعه مفید گام برداریم.


وی افزود: استفاده از مشاورین فرهنگی در این زمینه می تواند کمک بزرگی کند.


بهروزصادقی مدیر کل کتابخانه های عمومی چهارمحال وبختیاری نیز در این جلسه با اشاره به مشکلات کتابخانه ناغان گفت: با پیگیری های انجام شده جابجایی کتابخانه ناغان صورت می گیرد.


وی تصریح کرد: گسترش کتابخانه های عمومی موجب تحقق اهداف توسعه فرهنگی جامعه می شود و برای رسیدن به شاخص های توسعه فرهنگی توجه به توسعه کتابخانه های عمومی بایستی سرلوحه برنامه های فرهنگی جامعه قرار گیرد.


مدیر کل کتابخانه های عمومی چهارمحال وبختیاری اظهار داشت: ترویج فرهنگ کتابخوانی در کودکان و نوجوانان بنیه علمی و فرهنگی آنان را افزایش داده و راه را برای قبول مسئولیت از سوی آنها در آینده آماده می‌سازد.


صادقی، کتاب را گنجینه فکری و فرهنگی ارزشمندی دانست و گفت: اگر بخواهیم در مسیر توسعه فرهنگی کشور حرکت کنیم باید جایگاه کتاب و کتابخوانی را بشناسیم و این جایگاه را در بین افراد جامعه ترویج دهیم.


پایان پیام/

کد خبر 383720

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha