آستان مقدس بی بی حکیمه (س) به قطب فرهنگی تبدیل می شود

خبرگزاری شبستان:مدیرکل امور فرهنگی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: برگزاری کنگره ملی بی بی حکیمه(س)، زمینه تبدیل آستان مقدسه این بزرگوار به قطب فرهنگی را فراهم می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، حجت الاسلام علی فتح میرمحمدی، مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کهگیلویه و بویراحمد امروز ( 17 تیر) در نشست ستاد هماهنگی برگزاری کنگره بی بی حکیمه (س)، گفت: برگزاری این کنگره همچنین در ارایه الگوی مناسب زن نمونه، بررسی فضایل و مناقب، علم و حکمت حضرت بی بی حکیمه (س) تأثیر به سزایی دارد.

حجت الاسلام میرمحمدی افزود: برگزاری کنگره ملی بی بی حکیمه (س)، زمینه تبدیل آستان مقدسه این بزرگوار به قطب فرهنگی و با هدف شناخت و معرفی شخصیت این امامزاده عظیم الشأن را فراهم می کند.

وی اظهار داشت: بررسی فرهنگ زیارت و توسل و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از جمله اهدافی است که امید است با برگزاری این کنگره، محقق شوند.

این مسئول با بیان این که نخستین کنگره ملی حضرت بی بی حکیمه (س) همزمان با دهه ولایت، مقارن با 16 و 17 مهر ماه سال جاری برگزار می شود، عنوان کرد: آخرین مهلت زمان دریافت مقالات برای این کنگره 15 مرداد ماه و زمان اعلام نتایج نهایی داوری نیمه دوم شهریور، مقارن با دهه کرامت است.

حجت الاسلام میرمحمدی خاطرنشان کرد: این کنگره ملی در سه محور معرفی و شخصیت بی بی حکیمه (س)، آستان مقدسه حضرت و قطب فرهنگی شدن بقاع متبرکه و زیارت برگزار می شود.

وی افزود: در معرفی و شخصیت حضرت بی بی حکیمه (س) مواردی نظیر تببین ویژگی های شخصیتی حضرت به منظور ارایه الگوی مناسب زن نمونه، معرفی کرامات حضرت در راستای تحکیم باورهای اعتقادی محبین اهل بیت(ع)، نقش ایشان در تاریخ و تمدن اسلامی و ابعاد مبارزات سیاسی ایشان، بررسی علل سیاسی، اجتماعی مهاجرت حضرت بی بی حکیمه (س) مورد توجه است.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کهگیلویه و بویراحمد بررسی نقش حرم حضرت بی بی حکیمه (س) بر سیمای فرهنگی، مذهبی و اجتماعی، نقش حرم حضرت بی بی حکیمه در توسعه صنعت گردشگری مذهبی، بررسی سیر تاریخی تولیت آستانه مقدسه حضرت، بررسی معماری حرم ایشان و تطابق آن با معماری اسلامی ایرانی، بررسی تأثیر موقعیت حرم حضرت بی بی حکیمه (س) بر ابعاد اقتصادی، عمرانی و رفاهی، راهبردها و راهکارهای گسترش خدمات عمرانی و رفاهی جهت زائرین و بررسی جلوه های معماری و هنری آستانه مقدسه حضرت بی بی حکیمه (س) را موارد مورد اشاره در محور دوم دانست.

وی با بیان این که قطب فرهنگی شدن بقاع متبرکه یکی از اهداف برگزاری کنگره های ملی است، گفت: در کنگره ملی بی بی حکیمه (س)، بررسی فرهنگ زیارت و توسل به حضرت و نقش آن در تعمیق باورهای اعتقادی مردم در ابعاد ملی و بین المللی، زیارت حضرت بی بی حکیمه و نقش آن در ترویج فرهنگ شهادت و ایجاد مودت اهل بیت (علیهم السلام) و راهکارهای عملی تبدیل به قطب فرهنگی شدن مورد بررسی قرار می گیرند.
پایان پیام/

کد خبر 383766

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha