محفل انس با قرآن با حضور قاری مصری در شهرستان های استان کرمان

خبرگزاری شبستان: معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان از برگزاری محفل انس با قرآن به مدت سه روز و با حضور "عبدالناصر حرک" قاری مصری در شهرستان های استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از کرمان و به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان، حجت الاسلام سید رضا فاطمی، معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف استان گفت: در راستای اجرای برنامه های سازمانی اوقاف در ایام ماه مبارک رمضان محفل انس با قرآن کریم با حضور قاری بین المللی قرآن کریم "عبدالناصر حرک" به مدت سه روز در کرمان برگزار می شود.


وی از حضور این قاری مصری از 27 تا 29 تیر جاری در شهرستان های کرمان، بم، زرند، رفسنجان، بردسیر خبر داد و یادآور شد: این محفل نورانی در مساجد و آستان امامزادگان شاخص شهرستان های برگزیده با حضور مؤمنان و روزه داران برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام فاطمی اظهار داشت: حضور اساتید برجسته بین المللی دارای بعد آموزشی بالایی است و قاریان جوان استان نیز با توجه به نحوه قرائت اساتید ممتاز، به پیشرفت های قابل توجهی دست می یابند.


وی هدف از اجرای این طرح را ترویج فرهنگ تلاوت و استماع قرائت قرآن کریم در میان عموم مردم دانست و تصریح کرد: این هدف مهم در راستای تبدیل امامزادگان سراسر کشور به قطب فرهنگی است.

 

 

وی در بخش دیگری از سخنانش از اعزام یکصد مبلغ در قالب "طرح ضیافت الهی "ویژه ماه مبارک رمضان در آستان مقدس بیش از 15 امامزاده و بقعه متبرکه در نقاط جنوبی و محروم استان خبر داد و گفت: با توجه به تقارن طرح ضیافت الهی و طرح نشاط معنوی، مبلغین اعزامی در این طرح نسبت به برنامه های فرهنگی، مشاوره و پاسخگویی به مسائل شرعی و برگزاری نماز جماعت در امامزادگان و اماکن مذهبی حضور فعال دارند.


معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف استان، هدف از برگزاری برنامه های فرهنگی سازمان اوقاف در جوار امامزادگان و بقاع متبرکه را تقویت باورها و اعتقادات و اجرای نیات واقفین در برگزاری مراسم اطعام صائمین، تبلیغ سنت حسنه وقف با نیت ترویج مفاهیم قرآن و همچنین ایجاد فضای معنوی انس با قران کریم در جوار مقدس خاندان اهل بیت (علیهم السلام) بیان کرد.
 

 

 

 

پایان پیام/

کد خبر 383993

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha