فعالان اقتصادی، جهانگردان اقتصادی هستند

خبرگزاری شبستان: استاندار آذربایجان غربی، فعالان اقتصادی، جهانگردان اقتصادی خواند و گفت: باید بانک ها برای اشتغال پایدار در استان سرمایه گزاران را حمایت کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ارومیه و به نقل از سایت اطلاع رسانی استانداری آذربایجان غربی،  قربانعلی سعادت، استاندار آذربایجان غربی، در جلسه شورای هماهنگی بانک های استان که شب گذشته (17تیر) به میزبانی بانک صادرات استان تشکیل شد، با اشاره به اینکه یکی از مهمترین مشکلات استان، بیکاری افراد و بویژه فارغ التحصیلان دانشگاهی است، ادامه داد: متاسفانه ریشه بسیاری از ناهنجاری های اجتماعی بیکاری است و برای رفع این مشکلات باید فرصت های اشتغال برای جوانان استان فراهم شود.

 سعادت، با تاکید بر نقش بانک های استان در فراهم کردن زمینه لازم برای توسعه سرمایه گزاری در استان ادامه داد : علیرغم مشکلات موجود، با خروج طرح های مشکل دار از رکود و تامین بخشی از سرمایه در گردش این واحد ها می توان فرصت اشتغال برای جوان استان فراهم کرد.


وی ادامه داد: بطور مثال با حل مشکلات واحد های تولیدی و صنعتی موجود در شهرک صنعتی فاز 3 ارومیه می توان برای 30 هزار نفر زمینه اشتغال ایجاد کرد، که این تعداد اشتغال در کاهش میزان بیکاری استان بسیار موثر خواهد بود.


سعادت ادامه داد: در استان نیز بخشی از اعتبارات عمرانی برای تکمیل زیر ساخت های لازم برای توسعه سرمایه گزاری در شهرک های صنعتی اختصاص می یابد.


وی، با بیان اینکه در حال حاضر فضای کسب و کار در کشور و به تبع آن در استان آذربایجان غربی مناسب نیست افزود: با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید، این فضا در حال تغییر است و امیدواریم روز به روز شاهد رونق کسب و کار در کشور باشیم.


این مسئول، با اشاره به نامگذاری امسال به نام اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی از سوی مقام معظم رهبری افزود: برای تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری در استان نیاز به مشارکت دولت، بخش خصوصی و بانک ها داریم.


استاندار آذربایجان غربی تصریح کرد: سرمایه گزاران و فعالین اقتصادی جهادگران اقتصادی هستند و باید این فعالین را به نحو شایسته کمک کنیم.


معاون برنامه ریزی استاندار آذربایجان غربی هم در این جلسه از تشکیل شورای ویژه ای برای حل مشکلات واحد های تولیدی و صنعتی استان با مشارکت بانک های عامل استان خبر داد و گفت: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده از واحد های تولیدی و صنعتی راکد و نیمه فعالی که مستعد حمایت باشند ، حمایت می کنیم.


کهوریان ادامه داد: برای جلوگیری از بروز مشکلات در واحد های صنعتی و تولیدی جدید در استان باید ضمن بررسی کارشناسی دقیق و دقت بیشتر در تصویب مراحل طرح، باید اهلیت سنجی صاحبان طرح ها نیز مورد توجه قرار گیرد.


وی حمایت از اجرای طرح های دانش بنیان، دوری از اجرای طرح های تکراری و ارائه بسته های حمایتی برای احیای واحد های راکد و نیمه راکد را مورد تاکید قرار داد.


 رییس شورای هماهنگی بانک های آذربایجان غربی، نیز در این جلسه با اشاره به برخی از مشکلات واحد های صنعتی راکد و نیمه راکد استان گفت: کمبود نقدینگی، نبود بازار مصرف، مشکل تامین مواد اولیه و نبود مدیریت مناسب برای اداره واحد صنعتی موجب شده است برخی از واحد های تولیدی و صنعتی استان دچار رکود شوند.


وی، با اشاره به اینکه بانک های عامل استان برای حل مسائل و مشکلات واحد های صنعتی استان در کنار دولت قرار دارند، از آمادگی بانک های عامل استان برای حل مشکلات واحد های راکد و نیمه فعال استان خبر داد.


گفتنی است، در ادامه این جلسه مدیران بانک های عامل استان در خصوص روند خروج واحد های صنعتی و تولیدی از رکود و فعالیت مجدد آنها و همچنین نحوه وصول مطالبات بانکی بحث و تبادل نظر کردند. 

پایان پیام/


 

کد خبر 384067

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha