جامعه ادبی مدیون و وامدارتلاش های استاد مهدی آذر یزدی است

خبرگزاری شبستان: مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد گفت: جامعه ادبی مدیون و وامدار تلاش های استاد مهدی آذر یزدی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از یزد، عباسعلی دانافر مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد امروز(18 تیر) در مراسم بزرگداشت استاد مهدی آذر یزدی ، با اشاره به تقارن 18 تیرماه روز ادبیات کودک و نوجوان با روز درگذشت استاد مهدی آذر یزدی گفت: ما اینجا گرد هم آمدیم تا از استاد مهدی آذر یزدی تجلیل کرده و یاد و خاطره‌‌ی وی را گرامی بداریم.


وی افزود: این مراسم، نه تنها تجلیل از شخص آذر، بلکه تجلیل از اندیشه، آثار و ارزش‌های مدنظر او است که به جامعه منتقل کرده است.


دانافر در تبیین ابعاد وجودی این استاد توانمند اظهار داشت:عشق به کتاب، عشق به مطالعه، عشق به بچه‌ها و عشق به نوشتن برای آن‌ها از جمله ارزش‌های وجودی آذر بود که وی را ماندگار کرد.


وی جامعه ادبی را مدیون و وام‌دار تلاش‌های آذر دانست و گفت: باید در دو عرصه با موضوع آذر کار شود، اول معرفی آثار و دوم نهادینه کردن ارزش‌هایی که دغدغه‌های آذر بود.


دانافر با بیان اینکه نباید تلاش ما تنها در معرفی آثار آذر ختم شود تصریح کرد: بلکه باید برای نهادینه شدن ارزش‌های آذر کار کنیم زیرا هنوز دغدغه‌های آذر وجود دارد و باید آن‌ها را دنبال کنیم.


وی افزود: باید بچه‌ها را دوست داشته باشیم و از کتاب لذت ببریم و برای ترویج مطالعه کتاب تلاش کنیم تا اندیشه‌های آذر ماندگار شود.


تجلیل از استاد اسدالله شکرانه مدیر اسبق کانون استان یزد و از دوستان نزدیک استاد مهدی آذریزدی ، بیان خاطراتی از زندگی استاد مهدی آذر یزدی توسط نزدیکان وی، پخش دو مستند کوتاه لحظاتی با استاد مهدی آذر یزدی و یاد بابابزرگ قصه‌گو ، اجرای تصنیف یکی بود یکی نبود ، قصه‌گویی از دیگر برنامه‌های این آیین بود.
 

پایان پیام/

کد خبر 384194

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha