خودداری دولت از ورود به مسائل اقتصادی/ اقتصاد کشور رو به احتضار است

خبرگزاری شبستان: نماینده ولی فقیه در گلستان با اشاره به مسائل اقتصادی کشور، گفت: امروز اقتصاد کشور ما یک اقتصاد بیمار و رو به احتضار است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، آیت الله سید کاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان، شب گذشته (18 تیر) در نوزدهمین همایش بزرگداشت روز صنعت، معدن و تجارت استان گفت: دو مقوله اقتصاد و فرهنگ بسیار بهم مرتبط است و نیاز به توجه ویژه دارد.


وی با اشاره به مقوله فرهنگ، ماه مبارک رمضان را ماه فرهنگ سازی دانست و تصریح کرد: فرهنگ، جامعه ما را تشکیل می دهد و ماه مبارک رمضان باعث خواهد شد تا انسان از خودبینی و خودخواهی خارج شود و به سمت خدا خواهی حرکت کند.


نماینده ولی فقیه در گلستان با تاکید بر اینکه حرکت کردن به سوی خداوند متعال از اساسی ترین مسائل انبیا بوده است، بدترین طاغوت برای انسان را طاغوت نفس دانست و گفت: انسان خدا خواه همیشه از منافع خود می گذرد تا بتواند به جامعه خدمت کند.


آیت الله نورمفیدی اقتصاد امروز کشور را یک اقتصاد بیمار و روبه احتضار توصیف کرد و ادامه داد: مشکلات دو بخش کشاورزی و صنعت استان باید با مراجعه به متخصصین برطرف شود.


امام جمعه گرگان با بیان اینکه اقتصاد ما تاکنون وابسته به نفت بوده است که این نوع اقتصاد هیچگاه نمی تواند فعال و رقابتی باشد، اظهارداشت: اقتصاد ما باید از نفت جدا شود که خود تولید کنندگان می توانند در این زمینه نقش آفرینی کنند و وارد عرصه کار شوند و دولت باید از ورود به مسائل اقتصادی خودداری و زمینه را برای این بخش آماده کند.
 

وی با اشاره به وضعیت صنعت خودرو در کشور، خاطرنشان کرد: وضعیت این صنعت در کشور روز به روز بدتر می شود که امید است با وعده های داده شده بتوان مشکلات اقتصادی کشور را از ریشه و اساس حل کرد.


نماینده ولی فقیه درگلستان با بیان اینکه رکود در کشور باعث شده تا همه با مشکل مواجه شوند، یادآورشد: برای اینکه شرایط فعلی کشور از حالت رکود خارج شود باید بازار اقتصاد فعال شود و قطعا نیاز به برنامه هایی حساب شده است که دولت هم به دنبال آن است.


وی گفت: طی گزارشات انجام شده از سال 84 تا سال 92، مبلغ 5 هزار میلیارد در استان برای ایجاد اشتغال سرمایه گذاری شده که تاکنون آثاری از آن در استان مشاهده نمی شود و هنوز ناله های افراد بیکاردر گوشه کنار نیز شنیده می شود.


آیت الله نورمفیدی افزود: باید به شدت با این موارد برخورد شود و سرمایه به صورت صحیح در بخش تولید استفاده شود تا شاهد رشد و توسعه در استان خود باشیم.


پایان پیام/

کد خبر 384268

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha