ارائه اظهارنامه مالیاتی نوعی دیگر از حماسه اقتصادی است

خبرگزاری شبستان:مدیر کل امور مالیاتی استان یزد گفت: ارائه اظهارنامه مالیاتی نوعی دیگر از حماسه اقتصادی است چون هر کسی که درآمد کسب می کند باید در این حماسه شرکت کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از یزد، سید رضا نوربخش مدیر کل امور مالیاتی استان یزد در سخنرانی بیش از خطبه های این هفته نماز جمعه شهر یزد ضمن تبریک هفته مالیات به تمام مومنین روزه دار گفت: دست یابی به درآمدهای مالیاتی یکی از بهترین و موثرترین راه ها برای رهایی از خطرها و تهدیدات دشمنان است.


وی با بیان اینکه درآمدهای مالیاتی درآمدهایی پایدار هستند اظهار داشت: برای رسیدن به اقتصاد مقاومتی مطرح شده از سوی مقام معظم رهبری باید به دنبال تحقق درآمدهای مالیاتی در کشور باشیم و راهی جز این نداریم.


نوربخش با بیان اینکه رهبری بارها فرموده اند که باید روز خود را از درآمدهای نفتی جدا کنیم و متکی به آن نباشیم گفت: رسیدن به اقتصاد پایدار بدون اتکاء به درآمدهای نفتی آرزوی تمام مردم ایران است.


وی افزود:مودیان مالیاتی باید اظهارنامه مالیاتی خود در سال 92 را تا پایان تیرماه به صورت الکترونیکی ارسال کنند.


نوربخش با بیان اینکه فرصت اعلام شده قابل تمدید نیست گفت: شرط بهره مند شدن از معافیت های مالیاتی ارسال اظهارنامه مالیاتی است.


وی از ارائه اظهارنامه مالیاتی به عنوان حماسه اقتصادی دیگر یاد کرد و افزود: تمام مردم به نوعی صاحب درآمد هستند و باید مالیات پرداخت کنند که این حضور همگانی خود حماسه ای دیگر است.


مدیرکل امور مالیاتی استان یزد با اشاره به توافقات صورت گرفته با اصناف، پزشکان،سردفترداران،انجمن مهندسین و ... گفت: با این توافقات صورت گرفته حداقل مالیات از آن ها دریافت می شود.


وی با بیان اینکه در سال جاری نرخ مالیات بر ارزش افزوده 8 درصد اعلام شده است اظهار داشت:یک درصد از عوارض اخذ شده در بخش سلامت هزینه می شود.


نوربخش افزود: کاهش هزینه های درمان به طور قابل توجهی محسوس است که این یکی از آثار پرداخت مالیات در کشور است.


وی با بیان اینکه مالیات های پرداخت شده از سوی مردم در خود استان هزینه می شود اظهار داشت:آبادانی شهرها، ساخت پل ها، زیرگذرها و ... از پرداخت مالیات های مردم محقق می شود.


نوربخش با بیان اینکه طرح جامع مالیایت از امسال در استان عملیاتی شده است افزود:در این طرح ار مراجعه مستقیم مودیان به امور مالیاتی جلوگیری می شود.


وی افزود :طرح مالیاتی 32 پروژه دارد که تاکنون دو پروژه آن شامل سامانه جامع مالیات و استانداردسازی فرآیندهای مالیاتی در استان در حال اجرا می باشد.
 

پایان پیام/

کد خبر 384531

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha