تعطیلی 30 درصد واحدهای تولیدی گلستان/ صنعت راه نجات رکود اقتصادی کشور

خبرگزاری شبستان: معاون توسعه مدیریت منابع انسانی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: راه نجات کشور و خروج از رکود، پرداختن مضاعف به بخش صنعت و معدن و تلاش مضاعف در این زمینه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، علی یزدانی، معاون توسعه مدیریت منابع انسانی و امور استانهای وزارت صنعت، معدن و تجارت، شب گذشته (18 تیر) در نوزدهمین همایش بزرگداشت روز صنعت، معدن و تجارت استان گلستان گفت: اهمیت دادن به موضوع صنعت و معدن و به حرکت درآوردن چرخ اقتصاد یکی از مسائل بسیار مهم کشور است که برعهده همه مسئولان و صنتگران نهاده شده است.


وی با اشاره به موانع اقتصادی و توسعه گلستان و کاهش نرخ بیکاری، افزود: بیش از 30 درصد از واحدهای صنعت استان به طور 100 درصد تعطیل است و مابقی صنعت در استان حداکثر در یک ظرفیت با میزان 30 تا 80 درصد مشغول به تولید هستند.
 

وی تصریح کرد: به دلیل موقعیت های استراتژیکی، جغرافیایی، شهرک های صنعتی و دارا بودن مرزهای طولانی با همسایگان امکان جهش در استان گلستان وجود دارد.

 

معاون توسعه مدیریت منابع انسانی و امور استان های وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به شاخصه های توسعه، افزود: ایران از بین یکصد و 74 کشور در جایگاه 168 قرار دارد و براساس آمار مرکز ایران که در اسفند 92 منتشر شد میانگین نرخ بیکاری در کشور 10.5 درصد است و در استان گلستان 8.1 درصد است.


معاون توسعه مدیریت منابع انسانی و اموراستان های وزارت صنعت، معدن و تجارت اظهارداشت: برای تحرک در کشور به یک عزم ملی بیش از گذشته نیاز است.


وی با بیان اینکه در سال 91 بیش از 430 هزار میلیارد ریال چک بلامحل در کشور صادر شد، خاطرنشان کرد: در سال 81 از هر 12 برگ چکی که صادر می شد یک برگ برگشت می شد و در سال 91 از هر 8 برگ صادر شده یک برگ برداشته شد که این نشان دهنده عدم وجود فضای کسب و کار مناسب در کشور است.


یزدانی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص مسائل اقتصادی، یادآورشد: راه نجات کشور و خروج از رکود، پرداختن مضاعف به بخش صنعت و معدن است.


وی خاطرنشان کرد: همدلی، صمیمیت، همراهی، نقد پذیری، نگرش ملی، نگاه ملی داشتن، تعامل جهانی، دوستی و محبت در درون کشور خود برای ایجاد یک جهش به منظور رفاه در جامعه است.


پایان پیام/

کد خبر 384271

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha