شناسنامه فنی کتابخانه های عمومی استان اردبیل تدوین می شود

خبرگزاری شبستان: سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان اردبیل گفت: شناسنامه فنی کتابخانه های عمومی استان در حال تدوین است که در این شناسنامه ها، مختصات فنی 53 باب کتابخانه عمومی استان ذکر می شود.

داریوش سفیدی، سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان اردبیل در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اردبیل اظهار داشت: در این شناسنامه ها، مختصات فنی 53 باب کتابخانه عمومی استان اعم از مساحت، ساخت، مشخصات عمرانی و سایر موارد همراه با نقشه ها ذکر می شود.


سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان با بیان اینکه این پروسه، با توجه به تخصصی بودن و کثرت کتابخانه های عمومی، زمانبر است، افزود: در حال حاضر، واحد فنی اداره کل تدوین این شناسنامه ها را برعهده داشته و مراحل آن را در دست اقدام دارد.


سفیدی در بخش دیگری از سخنان خود، اتصال اکثر کتابخانه های عمومی استان را به سامانه مدیریت یکپارچه «سامان» یادآور شده و تصریح کرد: این نرم افزار امکان عضویت، رزرو، امانت و جستجوی آنلاین کتاب را پدید می آورد.


این مسئول، در پایان سخنان خود تجهیز کتابخانه های عمومی استان به دستگاه های بارکدخوان را در راستای مدیریت جهادی و خدمات رسانی حداکثری به شهروندان خاطرنشان کرد و گفت: از این پس کار ثبت کتب به امانت گرفته شده توسط اعضای کتابخانه ها، بر اساس بارکد چاپ شده روی لیبل کتاب ها انجام خواهد گرفت که سهولت و تسریع در خدمات رسانی کتابداران استان را در پی دارد.


پایان پیام/
 

 

کد خبر 384280

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha