برنامه های فرهنگ و ارشاد اسلامی تالش بمناسبت روز عفاف و حجاب اعلام شد

خبرگزاری شبستان: رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تالش برنامه های این اداره بمناسبت روز عفاف و حجاب را اعلام کرد.

بهرام خوشحال، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تالش با اعلام برنامه های این اداره بمناسبت روز عفاف و حجاب به خبرنگار خبرگزاری شبستان گفت: عفاف و حجاب دو ارزش اخلاقی در جامعه است که همواره در کنار هم و گاه به جای هم به کار رفته‌اند.


وی با بیان اینکه حجاب یک امر ظاهری و بیرونی است، افزود: پوشش ظاهری افراد، بویژه زنان را حجاب می‌گویند.


رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تالش تصریح کرد: عفاف و حیا، یک حالت درونی است که انسان را از گناه و حرام باز می‌دارد و آثار آن در گفتار و کردار انسان نمود پیدا می‌کند.

 

خوشحال ادامه داد: حجاب در حقیقت همان نمود عفاف در نوع پوشش است و عفاف و حجاب در رفتار فاطمه (س) نمود کاملی دارد که می توان گفت که در میان زنان جهان، حضرت فاطمه زهرا (س) بسیار پاکدامن و عفیف بودند و در طول زندگى خویش، در خانه و خانواده و روابط اجتماعی تجسم عینی حیا و عفاف به حساب مى آمدند.


وی حضرت فاطمه زهرا(س) را نمونه کامل یک زن مسلمان در تمام اوصاف و کمالات اسلامى به ویژه در حجاب و عفاف دانست و خاطر نشان کرد: حضرت زهرا (س) الگو و سرمشق خوبی برای زنان ایران اسلامی و زنان جهان است.

 

این مقام مسئول اضافه کرد: برای ایجاد فرهنگ حجاب و پوشش مناسب در جامعه، باید ابتدا پایه‌های اعتقادی و بینش افراد را نسبت به این موضوع محکم کنیم و با نهادینه سازی باورهای درست به دور از هرگونه تهدید و اجبار فرهنگ عفاف و حجاب را در جامعه نهادینه کنیم.

 

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تالش اظهار کرد: این اداره به منظور اشاعه و ترویج فرهنگ عفاف و حجاب به مناسبت روز عفاف و حجاب، برنامه هایی همچون تجلیل ازپنج تن از هنرمندان محجبه و فعال در حوزه حجاب و عفاف، برگزاری نمایشگاه عفاف و حجاب و کارگاه آموزشی با موضوع حجاب و عفاف در محل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و مسجد زینبیه (س) تالش را تدارک دیده است.

 

خوشحال گفت: برگزاری نمایشگاه نقاشی عفاف مجموعه آثار بانوان هنرمند تالش، برگزاری مسابقه فرهنگی 'حجاب، انتخاب من است' و تحریر هشت تخته پرده به متراژ 25 متر جهت تبلیغات محیطی اداره و نصب در سطح شهر و طرح سالم سازی ساحل دریای قروق از دیگر برنامه‌های اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تالش به مناسبت روز عفاف و حجاب می باشد.
 

 

پایان پیام/

کد خبر 384398

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha