زنان در سایه حجاب اسلامی به پیشرفت‌های علمی رسیدند

خبرگزاری شبستان: نماینده ولی‌فقیه در گیلان با اشاره به اینکه دشمنان با ترویج بی‌حجابی می‌خواهند دختران ما را به گمراهی بکشانند، گفت: زنان جامعه امروز در سایه حجاب اسلامی خود به پیشرفت‌های علمی می‌رسند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از گیلان، آیت‌الله زین‌العابدین قربانی، نماینده ولی‌فقیه در گیلان در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با اشاره به آغاز هفته اطعام نیازمندان و اکرام ایتام در کشور،‌ اظهار کرد: افراد کریم کسانی هستند که خود چیزی نمی‌خورند و به خود سختی می‌دهند اما به دیگران غذا می‌دهند.

 

وی با بیان اینکه اهل بیت (ع) از کریمان هستند، تصریح کرد: خداوند روزه را بر همه واجب کرد تا ثروتمندان هم رنج فقرا را احساس کنند.

 

آیت الله قربانی با تاکید بر اینکه بخشش و دعا سبب رستگاری انسان می‌شود، گفت:‌ در سال 1314 مردم مشهد در مسجد گوهرشاد علیه کشف حجاب رضا شاه قیام کردند که عده‌ای را کشته و مجروح کردند.

 

امام جمعه رشت، خاطرنشان کرد: سخنران جلسه مرحوم بهلول بود که به افغانستان فرار کرد و در آن‌جا دستگیر و به 30 سال زندان محکوم شد.

 

وی با اشاره به اینکه قیام آن روز یعنی 21 تیر به نام روز ملی عفاف و حجاب نام‌گذاری شده است،‌ افزود: در ایام تابستان در سواحل گیلان قبل از پیروزی انقلاب اسلامی وضع حجاب نا مناسب بود.

 

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با بیان اینکه زنان جامعه امروز در سایه حجاب اسلامی خود به پیشرفت‌های علمی می‌رسند، تصریح کرد: دشمنان با ترویج بی‌حجابی می‌خواهند دختران ما را به گمراهی بکشانند.

 

امام جمعه رشت با تاکید بر اینکه تامین اجتماعی عامل آرامش جامعه است، خاطرنشان کرد: عدم آرامش در آینده یکی از دغدغه‌های انسان است.

 

وی با اشاره به رحلت آیت‌الله محمدی گیلانی،‌ تصریح کرد: آیت‌الله محمدی گیلانی در درس خارج فقه و اصول شاگردان فراوانی داشت.

 

آیت‌الله قربانی تاکید کرد: آیت‌الله محمدی گیلانی رهبری انقلاب اسلامی را در میان طلاب حوزه بر عهده داشت و در همه موضوعات به عنوان یک مرشد برای ما بود.

 

وی با بیان اینکه عراق و فلسطین در وضعیت انفجاری قرار دارند، اذعان کرد: رهبران آل سعود، مصر،‌ ترکیه، ‌اردن خود را به مردن زده‌اند که این عده از مسلمانان در برابر تسلیحات اهریمنی دشمنان تنها ماندند.

 

امام جمعه رشت اذعان کرد: باید با حضور گسترده ارزش شب‌های معنوی قدر را بدانیم.

 

انتهای پیام/

کد خبر 384523

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha