نمایشگاه قرآن یک آمر به معروف است

خبرگزاری شبستان: مسجدجامعی با اشاره به کارکردهای نمایشگاه بین المللی قرآن برای توسعه فرهنگ قرآنی در کشور گفت:نمایشگاه قرآن یک امر به معروف برای انس با مضامین قرآن کریم در فضایی نوین است.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، احمد مسجد جامعی، رییس شورای شهر تهران با حضور در بیست و دومین نمایشگاه بین المللی قرآن با حضور در غرفه شبستان با اشاره به کارکردهای نمایشگاه قرآن برای ترویج مضامین قرآنی در بین خانواده ها و انس هرچه بیشتر آنها با آیات الهی گفت: برپایی نمایشگاه قرآن مانند امر به معروف است، نمایشگاه قرآن بازددکنندگان خود برای آشنایی هرچه بیشتر با خوبی ها که در رأس آن قرآن کریم قرار دارد، تشویق می کند.از نمایشگاه قرآن باب امر به معروف می‌تواند در انس و تشویق خانواده‌ها به سوی قرآن کریم و مضامین دینی مؤثر واقع شود.


مسجد جامعی تصریح کرد: تعبیر من از نمایشگاه قرآن امر به معروف در فضای و قالب امروزی است، نمایشگاه قرآن فضای برای خانواده ها ایجاد می کند تا خانواده، جوانان، دانش آموزانف پژوهشگران و گروه های مختلف همه در این مسأله به نوعی مشارکت کنند.از طرفی خلاقیت و شکوفایی برای همه گروه ها فراهم می شود و برای آغاز این رویداد قرآنی در ماه مبارک رمضان بسیاری از مشتاقان لحظه شماری می کنند تا همه خلاقیت و هنر خود را عرضه کنند.
 

وی گفت: ما قطعا می توانیم بیش از این از ظرفیت نمایشگاه قرآن استفاده کنیم مثلا امسال بخشی به نام سفره های افطاری بسیار جالب توجه بود که خیلی فضای روحبخشی را منتقل می کرد. به هرحال بسیاری از ظرفیت های نمایشگاه قرآن نهفته مانده که باید از آن بهره مند شد.


رییس شورای شهر تهران گفت: از ابتدای شکل گیری نمایشگاه قرآن نیز همین روال وجود داشت یعنی محیطی را فراهم می کرد تا هرکس ایده جدیدی دارد ارائه کند تا در آینده از این طرح ها و ایده ها در کارهای عملیاتی استفاده کنیم.

وی افزود: به هرحال برگزاری همایش هایی برای نکوداشت مقام شامخ بزرگ بانوی فضیلت اسلام، حضرت خدیجه(س) در نمایشگاه قرآن یکی از جلوه های این امر به معروف است. بسیار سپاسگزارم که در روز وفات حضرت خدیجه(س) مسئولان و دست‌اندرکاران نمایشگاه قرآن کریم این سنت حسنه را استمرار دادند.

 

رییس شورای شهر تهران تصریح کرد: برگزاری مراسم یادبود حضرت خدیجه (س) در نمایشگاه قرآن سنت حسنه‌ای است که پیامبر (ص) آن را بنیان نهاد و شایسته است راجع به حضرت ابوطالب (ع) نیز که رحلت ایشان در این ماه قرار دارد مراسمی برگزار کنیم. سالی که حضرت خدیجه رخت از این جهان بستند یادگار دیگری هم وفات کردند که امیدوارم معاون قرآن و عترت وزارت ارشاد و رئیس نمایشگاه قرآن در کنار همایش نکوداشت مقام حضرت خدیجه (س) برای این موضوع هم تدبیری بیندیشند و نام یکی از مظلوم‌ترین شخصیت‌های صدر اسلام در این ایام چنانچه شایسته است یاد شود و پیرامون آن مراسمی نیز برگزار شود.
 

 

وی با اشاره به روند برگزاری بیست و دومین نمایشگاه بین المللی قرآن گفت: بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی قرآن با ارایه محصولات و دستاوردهای نوین قرآنی در ماه مبارک رمضان میزبان بازدیدکنندگان است که به نظر من در بخش‌های مختلف شاهد گسترش کمی و کیفی بودیم همچون بخش میراث فرهنگی که نسبت به ادوار گذشته رشد چشم‌گیری داشته و امیدوارم سایر غرفه‌ها و بخش‌ها نیز به همین منوال باشد

مسجدجامعی در پاسخ به این سوال که کدام بخش نمایشگاه قرآن را شایسته تقدیر می دانید، گفت: تجلیل از نخبگان و هنرمندان عرصه قرآن در نمایشگاه بین‌المللی قرآن سنتی است که از دیرباز جریان داشته و شایسته است از بخش‌های هنری، رسانه، فعالیت‌های اجتماعی، انتشاراتی تجلیل شود که طی 22 دوره گذشته برگزاری نمایشگاه تجربه‌های قابل قبولی اندوخته شده است.
 

 

وی با اشاره به اهداف و برنامه های شورای شهر تهران در خصوص گسترش فعالیت های قرآنی در بین مردم گفت: امسال به صورت جدی برای گسترش فرهنگ انس با قرآن و فعالیت های قرآنی ورود کردیم و برای اولین بار با یک هم افزایی،این دست فعالیت ها را با گستردگی و پشتیبانی بیشتری پیش می بریم.

 

پایان پیام/
 

کد خبر 384434

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha