دشمنان همیشه به دنبال دور کردن مردم از دین و اخلاق بوده اند

خبرگزاری شبستان: خطیب جمعه شهر یزد گفت:دشمنان انقلاب اسلامی همیشه به دنبال دور کردن مردم این کشور از دین و اخلاق بوده اند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از یزد، آیت الله محمد رضا ناصری امام جمعه و نماینده ولی فقیه در استان یزد در خطبه های این هفته نماز جمعه که با حضور گسترده مومنین روزه دار در محل مسجد ملا اسماعیل برگزار شد با اشاره به ایعاد معنوی ماه مبارک رمضان در وجود انسان گفت: نتیجه خودنگهداری های انسان در ماه مبارک رمضان حاکم شدن عقل بر اعمال و رفتار انسان است.


وی افزود: خداون وعده داده است که اگر تقوا پیشه کنید قدرتی را درون شما قرار می دهد که با آن می توانید خوبی ها و بدی ها را تشخیص دهید و در اینصورت دیگر انسان تنها در مسیر خوبی ها گام برمی دارد.


ناصری با بیان اینکه امام حسن (ع) از ماه مبارک رمضان به عنوان ماه مسابقه برا یندگی خدا یاد می کنند اظهار داشت: ماه مبارک رمضان محل مسابقه برای پیشرفت و رسیدن به الی الله است.


وی با بیان اینکه اگر خداوند متعال از انسان راضی باشد بهترین پایگاه ها را به او عطا می کند گفت:در صورت تامین رضایت خداوند در انسان جایگاهی در برای انبیاء و اولیاء خدا به انسان داده می شود.


ناصری افزود:هر مسابقه دو طرف دارد یک عده پیروز می شوند و به رستگاری دست پیدا می کنند آن ها عده ای هستند که از ماه مبارک رمضان استفاده کرده اند اما عده ای در این ماه وجود دارند که به خوبی از این ماه مبارک استفاده نمی کنند و از فضل و عبادت خداوند بهره نمی برند که آنان از بازندگان این مسابقه هستند.


وی در بخش دیگری از سخنانش از تربیت و ساختار انسانی به عنوان یکی از مهمترین مسائل جامعه امروز یاد کرد و افزود: تربیت مساله ای است که باید والدین نسبت به فرزندان، معلمین نسبت به دانش آموزان، آموزش و پرورش نسبت به جوانان و ... توجه داشته باشند.


نماینده ولی فقیه در استان یزد با بیان اینکه امام حسن (ع) به خوبی در حدیثی ضرروت و جایگاه تربیت را یادآور شده اند گفت: ایشان می فرمایند تعجب می کنم از عده ای که در مورد غذا و خورد و خوراکشان فکر می کنند برنامه ریزی دارند اما در مورد روح و معنویتشان غافل هستند.


وی افزود: این عده به دلشان کم توجه هستند و با کارهای خود موجب ضرر دلشان و دور شدن دل و روحشان از خداوند متعال می شوند.


خطیب جمعه یزد با بیان اینکه معلمان علاوه بر تدریس دروی علمی باید به فکر روح دانش آموزان هم باشند تصریح کرد: معلمان باید خوبی ها،یاد خدا و ... را به دانش آموزان بیاموزند تا آن ها از سایر آموخته های خود درست استفاده کنند.


وی از تفکر به عنوان یکی از مراحل تربیت یاد کرد و افزود: ارزش انسان ها به تفکر است و باید تفکر در وجود انسان ها نهادینه شود.


ناصری با بیان اینکه نباید بدون تفکر اقدام به انجام کاری کنیم افزود: ما فرزندان خود را بدون کوچکترین تفکری در برابر ماهواره ها، اینترنت، شبکه های اجتماعی و ... رها کرده ایم و به نتایج و این اقدام خود توجهی نداریم.


وی با بیان اینکه امام حسن (ع) در روایتی از تفکر به عنوان پدر و مادر هر کاری یاد می کنند اظهار داشت: باید تفکر کنیم و به فرزندان خود نیز قدت تفکر را بیاموزیم.


نماینده ولی فقیه در استان یزد افزود: پدران و مادران بدانند یکی از راه های تربیت فرزندان آموزش تفکر به آنان است.


وی در خطبه دوم نماز خود ضمن تبریک ولادت امام حسن مجتبی (ع) گفت: ایشان شبیه ترین فرد به پیامبر اکرم (ص) و یار و یاور پدر خود در تمام سختی ها و مشکلات بود.


ناصری با بین اینکه یکی از تصمیم های سازنده و برازنده امام حسن مجتبی (ع) صلح با معاویه بود اظهار داشت: ایشان برای خنثی کردن توطئه دشمنان، حفظ یاران و مهیا ساختن فضا برای امام حسین (ع) ای پیمان را پذیرفت.


وی افزود: دشمن با توطئه و نیرنگ کاری کرد گه دست امام حسن (ع) خالی شد و ایشان اطرافیانش را از دست داد به طوریکه دیگر راهی جز صلح با معاویه نداشت.


ناصری با بیان اینکه تمام صفات پسندیده به طور کامل در ایشان وجود داشت افزود: شجاعت، زهد، علم، بردباری، مردم داری، عشق به خدا، عدالت و ... از جمله صفات ارزشمند ایشان بود.


وی با اشاره به 21 تیرماه سالروز به گلوله بستن مردم مظلوم در مسجد گوهرشاد گفت: حکومت وقتت با این اقدام شقاوت خود را نسبت به دین بر همگان ثابت کرد.


خطیب جمعه یزد با بیان این دشمنان انقلاب اسلامی همیشه به دنبال دور کردن مردم از دین و اخلاق بوده اند گفت: آن ها به دنبال دور کردن ما از مسیر خدا،معنویت، خانواده و سوق دادن به سمت مشکلات موجود در جامعه خودشان هستند.


وی با بیان اینکه غربی ها برای ما شرقی ها چیز خاصی نمی آورند گفت: تکنولوژی و پیشرفت های خود را به ما نمی دهند مگر اینکه خودمان تلاش کنیم و آن ها را به دست آوریم همانگونه که تاکنون با تلاش های خود به این پیشرفت ها دست یافته ایم.


ناصری افزود: دشمنان جوانان با استعداد ما را به سمت خود جذب می کنند و هنگامی که این جوانان قصد برگشت به کشور را دارند از این کار ممانعت می کنند و اگر موفق نشوند به طور مرموزی آنان را از بین می برند.


وی با بیان اینکه ما نمی توانیم دروازه های غرب را ببندیم اظهار داشت: این ماهواره ها،بی حجابی ها، بی غیرتی ها، بی عفتی ها، مواد مخدر و ... همه اش از دروازه غرب به کشور وارد می شود.


وی از بی حجابی به عنوان یکی از القائات جامعه غرب به جوانان یاد کرد و افزود:بی حجابی باعث از هم پاشیدن خانواده ها،حرمت ها و ... در جامعه می شود.


خطیب جمعه یزدد با بیان اینکه دشمن به دنبال از هم پاشیدن خانواده ها و جذب فرزندان ماست گفت: بی حجابی و بی عفتی نباید در جامعه ما جایگاهی داشته باشد.

 

پایان پیام/

 

کد خبر 384525

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha